هفتمين المپياد فرش دستباف كشور با شركت 166 دانش آموز و دانشجو دختر و پسر از 14 استان كشور به مدت دو روز در كرمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان محمدباقر آقاعليخاني ، رئيس مركز ملي فرش ايران در حاشيه برگزاري اين المپياد در هنرستان دخترانه شهيد مدرس شهر كرمان با اشاره به اينكه توسعه هر صنعتي نيازمند مباحث علمي است، گفت: در زماني صنعت فرش كشور پس از صنعت نفت رتبه اول صادرات غير نفتي را داشته است.

وي با بيان اينكه به دنبال احياي جايگاه واقعي اين صنعت هستيم، هدف از برگزاري هفتمين المپياد فرش دستباف كشور در استان كرمان را آشنايي هر چه بيشتر نسل جوان با اين هنر عنوان كرد و افزود: در اين زمينه فرهنگ سازي در جهت تشويق و ترغيب جوانان به سمت تهيه و توليد فرش دستباف ضروري است.

آقاعليخاني با اشاره به اينكه اين المپياد امسال در فضايي مناسب تر و وسيع تر برگزار شد، خاطر نشان كرد: سنجش ميزان علوم آموخته شده از سوي هنر جويان رشته فرش و آشنايي آنها با حوزه عملياتي و كاربردي فرآيند توليد يك فرش دستباف از مهمترين اهداف برگزاري هفتمين المپياد فرش دستباف كشور است.

گفتني است: هفتمين المپياد فرش دستباف كشور به همت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان كرمان و با همكاري اداره كل آموزش و پرورش استان و دانشگاه بين المللي شهيد باهنر كرمان در گرايش هاي بافت، طراحي، رنگ رزي و مرمت در مقطع دانشجويي و در گرايش هاي بافت، طراحي و رنگ رزي در مقطع دانش آموزي به مدت دو روز در استان كرمان برگزار شد./ع

برچسب ها: المپیاد ، فرش ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.