براساس تفاهم‌ نامه منعقده بین اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان ‌شرقی و سازمان اسناد و كتابخانه ملی شمال غرب كشور واسپاری كتب ناشران در تبریز انجام می ‌شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، این تفاهم‌ نامه در چارچوب آسان سازی امور نشر كتاب در استان، ‌گردآوری،‌ حفاظت و نگهداری، اشاعه اطلاعات مربوط به آثار مكتوب و تسهیل تعامل و ارتباط ناشران و تكمیل میراث مكتوب كتابخانه ‌های بزرگ انجام می شود.

براساس این طرح، فهرست ‌نویسی پیش از انتشار و نیز واسپاری كتاب های منتشر شده توسط سازمان اسناد استان صورت می گیرد.

در این تفاهم ‌نامه،‌ تامین نیروی انسانی و تجهیزات دفتر بر عهده مركز اسناد و كتابخانه ملی استان بوده و ناشران كتاب، نشریات استان سهمیه واسپاری را در اختیار سازمان اسناد و كتابخانه ملی قرار خواهند داد و كتابخانه ملی نسبت به توزیع سهمیه دیگر مراكز براساس قانون واسپاری اقدام می كند.

بر اساس این طرح، صدور مجوز پخش و توزیع كتاب منوط به اعلام وصول مركز اسناد و كتابخانه ملی آذربایان‌ شرقی خواهد بود.

صدور مجوز كتاب از سال 79 به اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی تفویض شده و صدور مجوز چاپ و نشر كتاب توسط كارشناسان اهل قلم و خبره حوزه نشر در این استان انجام می شود.

با توجه به توان بالای استان در این حوزه، برای استان های همجوار از جمله آذربایجان غربی و زنجان نیز خدمات ارایه شده و استان های قم و تهران هم از توان كارشناسی آذربایجان‌شرقی در پاره ‌ای از زمینه ‌ها بهره می‌ برند. /ع

 

برچسب ها: واسپاری ، کتب ، ناشران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.