نوسازی بافت های فرسوده و جایگزین ساختمان نو به جای خانه های قدیمی سرمایه ای قابل توجهی برای مالکان به شمار می رود.

باقر میلانی کارشناس مسکن در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، ضمن بیان این که ترمیم بافت های فرسوده در برخی کشورهای آسیایی نیز صورت می گیرد گفت: برای ترمیم بافت های فرسوده در ایران، ابتدا منطقه مورد نظر از لحاظ الگوی رفتاری و به طور کلی الگوهای مردم شناسی و اجتماعی، مورد شناسایی قرار می گیرد.

وی افزود: در همین راستا ساکنان آن منطقه جهت ترمیم و دوباره سازی واحد های فرسوده وارد مذاکره می شوند.

وی ادامه داد: پس از انجام مذاکره و پذیرش نوسازی از سوی مردم، نقشه تفصیلی جهت دوباره سازی واحدها در دستور کار قرار می گیرد.

میلانی به انتقال ساکنین به اطراف مناطق خود اشاره و تصریح کرد: این افراد به مدت 1 الی 2 سال با توجه به وضعیت معیشتی و اقتصادی خود در مکانی جایگزین و ساکن می شوند.

این کارشناس اقتصادی با بیان این که ساخت این مسکن ها بر اساس یک برنامه  زمانی دقیق و حساب شده است ،اظهار داشت: سکونت این افراد در این واحد ها بر اساس قراردادی است که پیش از شروع نوسازی ها تنظیم شده بود و اکنون پس از عملیات نوسازی، می توانند در آن واحد ها مستقر شوند.

وی به مزایای ترمیم بافت های فرسوده اشاره و اظهار کرد: مناطقی که عملیات نوسازی در آن ها انجام شده است علاوه بر این که زیبایی ظاهری یافته اند دارای چندین فضای سب، فضای آموزشی و تعداد زیادی خانه بدون سکته نیز دارند که با فروش این خانه ها، حجم قابل توجهی از ثروت را به خود اختصاص می دهد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تمام بافت های فرسوده و دوباره سازی می شوند، گفت: اگر این بافت ها از لحاظ تاریخی با ارزش باشند.حفظ و نگهداری می شود و دوباره سازی نمی شوند.

میلانی در پایان به مشارکت دولت در این نوسازی ها اشاره کرد و گفت: به کمک دولت به این سازنده ها وام به مالکان پیش پرداخت خانه داده می شود.

گفتنی است: دولت از حامیان جدی طرح ترمیم بافت های فرسوده است.

برچسب ها: میلانی ، نوسازی ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار