فارس/

افزایش 50 درصدی ظرفیت های امداد و نجات در ایام نوروز

ظرفیت امداد و نجات و راهنمایی گردشگران کشور در ایام نوروز 50 درصد بیشتر می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، مدیر عامل جمعیت هلال احمرکشور در شیراز گفت: امسال در قالب دو طرح راهنمایان و امداد و نجات نوروزی بالغ بر 146 هزار نفر به هموطنان خدمات ارائه می دهند.

ابو الحسن فقیه با اشاره به اینکه طرح نوروزی این جمعیت از 24 اسفند ماه امسال آغاز می شود بیان کرد: امسال این طرح تا پایان روز 16 فروردین ماه 92 ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: هزار و 219 پایگاه موقت و سیار ، 447 پایگاه ثابت جاده ای، کوهستانی و دریایی ایجاد و خدمات امداد و نجات جمعیت هلال احمر را به هموطنان ارائه می دهند.

فقیه ادامه داد: تعداد چادرهای بر پا شده برای راهنمایان نوروزی از سوی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر 800 چادر است و 20 هزار نفر از جوانان هلال احمر در کشور گردشگران را راهنمایی می کنند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کشور افزود: امسال با 4 فروند بالگرد جدید، ظرفیت امداد هوایی به 17 فروند بالگرد می رسد که این تعداد با توجه به افزایش مسافرتها، در نقاط مختلف در نقاط مختلف کشور مستقر می شوند.

وی در ادامه بیان کرد: امسال به دلایلی شاهد افزایش سفرهای داخلی خواهیم بود که جمعیت هلال احمر نیز متناسب با این موضوع، پیش بینی های لازم را انجام داده است.

فقیه گفت: امسال تعداد پایگاههای این جمعیت در خارج از کشور از 19 پایگاه به 29 پایگاه افزایش پیدا کرد که شامل بیمارستانهای مجهز تا پایگاههای امدادی معمولی می شود./ع

برچسب ها: افزایش ، امداد ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.