مدیرعامل منطقه آزاد تجاری - صنعتی ارس بر لزوم یکپارچگی منطقه آزاد تجاری صنعتی جهت بهره مندی بهتر از منابع تاکید و آن را امری اجتناب ناپذیر خواند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، نجفی در نشست مجمع نمایندگان شمال غرب کشور با مسوولان اجرایی در تبریز افزود: منطقه آزاد ارس مزیتی انکارناپذیر در شمال غرب کشور محسوب می شود و در شرایط کنونی اقتصاد کشور توسعه این منطقه در استان های آذربایجان غربی و اردبیل از ماکو تا پارس آباد ضروری است.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد ارس قابلیت توسعه از ماکو تا آستارا را دارد اضافه کرد: توسعه منطقه آزاد ارس در شمالغرب کشور از ماکو تا آستارا منافع اقتصادی این منطقه را گسترده تر خواهد کرد.

نجفی گفت: اگر امکان سرمایه گذاری 50 هزار میلیارد ریالی در منطقه شمال غرب کشور در شش ماه آینده فراهم شود رشد اقتصادی منطقه به میانگین کشوری خواهد رسید این درحالی است که منطقه آزاد ارس توانایی تحقق این موضوع را دارد.

وی افزود: منطقه آزاد ارس با توجه به ظرفیت های خود توانسته از سال 90 تاکنون 15هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری جذب کند.

نجفی ادامه داد: این منطقه بهترین محل برای جذب گردشگر و ارایه خدمات مناسب اقتصادی و تجاری و بازرگانی است که می تواند برای 300 میلیون نفر جمعیت کشورهای حوزه قفقاز ارایه خدمت کند.

گفتنی است :منطقه آزاد ارس با 51 هزار هکتار وسعت در مجموع بزرگترین منطقه آزاد کشور بوده و دارای چهار محدوده منفصل از هم در شهرستان های جلفا و خداآفرین در استان آذربایجان شرقی می باشد./ع

 

برچسب ها: جهش ، اقتصادی ، ارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.