به گزارش
گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،بهرام جلیلخانی اظهار داشت: طرح سنجش میزان رضایتمندی مراجعین از خدمات دستگاههای دولتی در استان زنجان اجرا شده است.
وی با اشاره به اینکه شناسایی مشکلات از نظر ارباب رجوع، ریشهیابی مشکلات و تجزیه و تحلیل، اصلاح و بهبود ارائه خدمات به مردم و افزایش رضایت مردم از نظام اداری از مهمترین اهداف اجرای طرح سنجش رضایت در استان زنجان به شمار میرود، خاطر نشان کرد: این طرح به صورت تکمیل پرسشنامه اجرا شده است.
مدیرکل منابع انسانی و تحول اداری استانداری زنجان با بیان اینکه جمعیت نمونه آماری طرح سنجش رضایت در استان زنجان 7 هزار و 129 نفر بوده است، اضافه کرد: این پرسشنامهها در 49 دستگاه اجرایی که ارباب رجوع بیشتری دارند، توزیع شده است.
وی با تاکید بر اینکه 71 درصد از پاسخگویان به پرسشنامههای طرح سنجش مرد و 29 درصد زن بوده است، تصریح کرد: کاهش مراجعه مردم به دستگاههای اجرایی یکی از نتایج مهم طرح سنجش رضایت در استان زنجان بوده است.
*فرایند کار در دستگاههای اجرایی زنجان
جلیلخانی با اشاره به اینکه فرایندهای کار در دستگاههای اجرایی استان زنجان طولانی است، ادامه داد: 72.7 درصد از بهبود خدمات دولتی در آینده خوشبین بودند.
وی با بیان اینکه پرسشنامه طرح سنجش رضایت مردم از دستگاههای اجرایی در استان زنجان شامل چهار بخش میشود، یادآور شد: این بخشها شامل اطلاع رسانی، اعتماد مراجعان، نحوه رفتار با ارباب رجوع و فضا و تجهیزات فیزیکی میشود.
مدیرکل منابع انسانی و تحول اداری استانداری زنجان با اشاره به اینکه درصد رضایت مردم از اطلاع رسانی 77.2 درصد اعلام شده است، تصریح کرد: درصد رضایت مردم از نحوه رفتار با ارباب رجوع 80.4 درصد و میزان رضایت از فضا و تجهیزات فیزیکی 78.2 درصد بوده است.
*رضایت 83 درصدی مردم خرمدره از عملکرد ادارات
وی با بیان اینکه میزان رضایت مردم شهرستان خرمدره از عملکرد دستگاههای اجرایی 83 درصد اعلام شده است، ادامه داد: بیشترین رضایت مردم از عملکرد دستگاههای اجرایی در این شهرستان اعلام شده است.