بازرس اتحادیه خواربار و آجیل فروش اصفهان گفت: با نزدیک تر شدن نوروز، کاهش قیمت ارز، سکه و رقابتی تر شدن بازار، قیمت آجیل در این استان 10 تا 15 درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان  حسین جوانی اظهار کرد: اوج گرفتن صادرات پسته به دلیل گران شدن دلار در کشور و همراه شدن خشکسالی، موجب کاهش محصول در بازار شد و در نتیجه قیمت انواع آجیل بویژه پسته افزایش چند درصدی یافت.

وی افزود: در دو هفته اخیر عرضه پسته آب خندان دولتی به قیمت هر کیلوگرم 30هزار تومان قیمت انواع آجیل را کاهش داده است.

وی با اشاره به برگزار شدن نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در اصفهان از 19 اسفند گفت: هفت واحد آجیل فروش دارای انواع پروانه بهداشت، کسب و کد ثبت برای غرفه داری در نمایشگاه امسال معرفی شد.

جوانی تاکید کرد: بر اساس توافق هر ساله، محصولات در نمایشگاه بهاره با قیمتی مناسب تر از بازار ارائه شود.

وی همچنین با اشاره به ارسال پیامک هایی در بین مردم مبنی بر خرید نکردن آجیل به دلیل گرانی گفت: ارسال این پیامک ها نیز در کاهش فروش این مدت از سال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل موثر بوده است.

وی با اشاره به اینکه در 15 روز آخر سال بازار فروش انواع محصولات بویژه محصولات خوراکی در کشور اوج می گیرد، گفت: فروش این موقع سال در مقایسه با سال قبل 50 درصد کاهش را نشان می دهد.

به گفته وی،اکنون قیمت هر کیلوگرم پسته فندقی 38 تا 42هزار تومان، احمدآقایی 40 تا 46هزار تومان و کله قوچی اکبری 48 تا 50 هزار تومان می باشد.

اتحادیه خواربار و آجیل فروش اصفهان حدود سه هزار عضو دارد که از این تعداد حدود 800 فروشگاه آجیل فروشی است/ع.

برچسب ها: کاهش ، قیمت ، آجیل ، در اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.