ناظر گمركات خوزستان گفت: در 11ماه امسال ، دو میلیون و 743هزار تن انواع كالای غیرنفتی به ارزش 765میلیون و 272هزار دلار از گمركات خوزستان به كشور عراق صادر شد كه این میزان صادرات در مقایسه مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن 45درصد و از لحاظ ارزش 24درصد افزایش نشان می دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ 'عباس علیدادی' افزود: این میزان صادرات از طریق مرزهای زمینی شلمچه و چذابه و مرز دریایی خرمشهر انجام شده است.

به گفته وی ، انواع مصالح ساختمانی ، مواد غذایی ، لوازم خانگی ، لبنیات ، ماهی پرورشی ریال، تره بار و خودرو از مهمترین اقلام صادراتی به كشور عراق بوده است.

ناظر گمركات خوزستان به نقش صادرات كالاهای غیرنفتی در رونق اقتصادی استان و ایجاد اشتغال اشاره و ابراز امیدواری كرد روند صادرات كالا به این كشور همسایه و مسلمان از سال آینده افزایش یابد.

مرزهای مشترك زمینی و دریایی خوزستان با عراق در تیرماه 1382 پس از سرنگونی نظام بعثی در این كشور بازگشایی و متعاقب آن در مهرماه همان سال اعزام زائران عتبات عالیات از مرزهای استان شروع شد.

استان خوزستان حدو د500كیلومتر مرز مشترك زمینی و دریایی با عراق دارد و با دو استان بصره و میسان هم مرز است.

بنا به این گزارش در كار گروه صادرات كالاهای غیرنفتی استان كه هر ماه به ریاست استاندار خوزستان تشكیل می شود صادرات یك میلیارد دلار كالا به عراق هدف گذاری شده بود./ع
برچسب ها: صادرات ، کالا ، غیرنفتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.