مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان شمالی گفت:در راستای حفظ فضای سبز و مسایل زیست محیطی تاکنون 53 هزار اصله نهال انواع درخت و درختچه در شهرک ها و نواحی صنعتی استان کاشته شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، محمدرضا باقری در آیین هفته درختکاري در شهرک صنعتی شیروان افزود:20 هکتار از مساحت شهرکهای صنعتی خراسان شمالی به فضاي سبز اختصاص داده شده است.

وی خاطرنشان کرد:براساس دستورالعمل سازمان محیط زیست باید 25 درصد از مساحت شهرکهای صنعتی به ایجاد فضای سبز و درختکاری اختصاص داده شود که این دستورالعمل در شرکت شهرکهای صنعتی استان به خوبی اجرایی شد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان شمالی گفت:براساس این دستورالعمل از اين مساحت 10درصد آن مستقيما بايد توسط شرکت شهرکهاي صنعتي و در سطح معابر عمومي و کمربند سبز شهرک احداث شده و 15 درصد مابقي داخل مساحت هر واحد صنعتي و توسط همان واحد اجرا گردد.

باقری افزود:در شهرک صنعتی شیروان نیز چهار هکتار فضاي سبز ايجاد شده است و تاکنون دو هزار و 600 اصله نهال درخت در این فضا کاشته شد.

مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري خراسان شمالي حفاظت از منابع طبیعی را وظیفه اصلی و عمومی مردم دانست و گفت:حفظ ،احیا و نگهبانی از عرصه‌های منابع طبیعی به یک عزم جدی و همگانی نیاز دارد.

موسي صابري اضافه کرد:بی تردید منابع طبیعی از سرمایه‌ های ملی است که باید به خوبی از آن محافظت کرد تا برای نسل‌ های آینده مثمر ثمر باقی بماند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی بر لزوم گسترش فرهنگ حراست از منابع ملی در جامعه تاكيد كرد و افزود:با توجه اینکه هفته منابع طبیعی امسال با شعار «منابع طبیعی،سرمایه ملی» نام‌گذاری شده است،اميدواريم با انجام فعالیت‌های فرهنگی،فرهنگ صیانت از منابع طبیعی در جامعه نهادینه شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت:400 تا 500 هزار اصله نهال به مناسبت هفته درختكاري در این استان آماده غرس شد.

صابری با اشاره به اینکه بیش از 70 درصد از وسعت خراسان شمالی را اراضی ملی تشکیل می‌دهد،بر توسعه درخت‌کاری در این مناطق تاکید کرد.

نماینده مردم شیروان و رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت:نگهداری از درختان باید در اولویت فعالیت های روزمره کاشت درخت قرار گیرد.

دکتر عبدالرضا عزیزی اظهار داشت: منابع طبیعی استان باید علاوه بر حمایت از کاشت درختان و ایجاد فضای سبز در فضای کسب و کار و شهرکها،باید در جهت ایجاد فضای سبز در حاشیه راهها نیز اقدام کند.

وی گفت:محور شیروان به مشهد به دلیل نداشتن فضای مناسب اقامتی ،نیاز به ایجاد فضای سبز و درختکاری حاشیه راهها دارد تا مسافران بتوانند از فضای آن برای اطراق استفاده کنند.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از منابع طبیعی خراسان شمالی خواست تا در این بخش فعال شود./ع

برچسب ها: کاشت ، اصله ، درخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.