رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر قزوین برنامه‌ها و اقدامات انجام شده اداره کل زندان‌های استان قزوین را در راستای ارتقای سلامت مددجویان حائز اهمیت و قابل تقدیر دانست.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان قزوین، مریم نخستین اظهار داشت: با مشاهده و بررسی وضعیت بهداشتی و درمانی مددجویان و اقدامات انجام شده پزشکی،‌ نشان از اهمیت بخشیدن به سلامت محیط و مددجویان دارد.

وی افزود: برنامه غذایی مددجویان نیز در همین راستا تنظیم شده و در حال حاضر از نظر کمیت و کیفیت در وضعیت مطلوب و برابر فصول سال است که این موضوع نیز در سلامتی افراد حاضر در زندان‌ها بسیار تأثیرگذار است.

نخستین به وضعیت فرهنگی و ورزشی مددجویان اشاره کرد و گفت: مسئولان زندان‌ها تا حد ممکن شرایط و امکانات ورزشی را برای مددجویان در داخل زندان فراهم کرده و با این عمل سلامتی جسمی و روانی مددجویان ارتقا می‌یابد.

وی با اشاره به بهداشت محیط زندان بیان کرد: بهداشت محیط در سلامتی افراد بسیار مؤثر است و چنانچه این شرایط فراهم نباشد بر بهداشت فردی تأثیرگذار و منجر به مشکلاتی خواهد شد که سلامتی تمامی افراد جامعه در معرض خطر قرار می‌گیرد.

رئیس کمیسیون سلامت ابراز داشت: نگرش عمومی به بهداشت زندان‌ها باید با اطلاع‌رسانی جامع و صحیح دستخوش تغییر شود و مردم نیز باید بدانند در حال حاضر مسئولان زندان‌ها تمامی تلاش خود را بر آن دارند تا بهداشت، سلامت جسمی و روانی مددجویان حفظ و در کنار برنامه‌های بازپروری این مهم در اولویت قرار گیرد.

نخستین به فعالیت‌های مؤثر مسئولان فرهنگی و مددکاری زندان‌ها اشاره کرد و گفت: به جاست که سایر نهادهای اجتماعی و فعال در این زمینه با زندان‌ها مشارکت کرده و آن‌ها را در اجرای برنامه اصلاحی و تربیتی یاری دهند.

وی افزود: گام‌های مؤثری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در زندان‌ها برداشته شده است و با فراهم کردن زمینه‌های ارتقای سلامت مددجویان، سلامت جامعه نیز دستخوش تغییر می‌شود.
برچسب ها: زندان ، مددجو ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.