براي نخستين بارپس ازحوادث يازده سپتامبرسال 2001 حمل چاقوهاي کوچک جيبي در پروازهاي داخلي آمريکا مجاز اعلام شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  ، به نوشته روزنامه اينترنتي روسي لنتا اداره امنيت حمل و نقل آمريکا که اين تصميم را گرفته اعلام کرده از بيست و پنجم آوريل مسافران هواپيماها مي توانند در ساکهاي دستي خود چاقوهايي با تيغه کوتاهتر از شش سانتيمتر حمل کنند. علاوه براين حمل چوب اسکي، چوب بيليارد، چوب هاکي و چوگان هم مشکلي ندارد. ولي ممنوعيت حمل چاقو هاي بزرگ و تيغ ريش تراشي همچنان به جاي خود باقي است. 
به گفته مسولان اداره امنيت حمل و نقل آمريکا اين قوانين جديد با توجه به همه خطرات موجود تنظيم شده اند و با قوانين بين المللي تطابق دارند. انتظار مي رود اين قوانين به نيروهاي اين سازمان کمک کنند روي جستجوي اشياء خطرناکتري ازجمله مواد منفجره تمرکزکنند. 
بر اساس اين گزارش تغيير قوانين با انتقاد از سوي اتحاديه خدمه پرواز مواجه شده که معتقدند اين تدابير خطرات بالقوه اي هم براي مسافران و هم براي خدمه پرواز در بر دارند. 
گفتني است پس ازحوادث يازده سپتامبر درآمريکا و همه جهان تدابير شديدي در زمينه امنيت پرواز به کارگرفته و به ويژه کنترل مسافران در زمان فرود تشديد و همه فرودگاهها به دستگاههاي ويژه نمايش محتواي ساکهاي مسافران مجهز شد.






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار