ما ون گوانگ دبیرکل فدراسیون جهانی وزنه برداری گفت: ما به صورت کامل در جریان فعالیت ایران در راه مبارزه با دوپینگ به ویژه در وزنه برداری هستیم.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛ ما ون گوانگ در همایش بین المللی مبارزه با دوپینگ وزنه برداری آسیا که در مرکز همایش های بین المللی جزیره کیش در حال برگزاری است افزود: مایلم به خاطر برگزاری این همایش از ایران تشکر فوق العاده ای داشته باشم چرا که این همایش آغاز بسیار خوبی برای ارتقای بیش از پیش وزنه برداری در ایران است.

وی ادامه داد: خوشبختانه وزارت ورزش و جوانان ایران حمایت خوبی از وزنه برداری به عمل می آورد که نمونه بارز آن برگزاری همین همایش است و امیدوارم دیگر قاره ها نیز همچون آسیا برگزاری چنین برنامه هایی را در دستور کار بگذارند چرا که مبارزه با دوپینگ یکی از سیاست های اصلی ما بوده و به لحاظ معنوی حمایت خود را از برگزاری این قبیل همایش ها که در برخی قاره های دیگر هم سابقه دارد اعلام می کنیم.

ما ون گوانگ کنفدراسیون وزنه برداری آسیا را سازمان منسجمی خواند که به خوبی توانایی خود را در سطح دنیا نشان داده است.

وی که به طور همزمان ریاست فدراسیون کشتی، وزنه برداری، جودو و تکواندوی چین را بر عهده دارد با اشاره به حذف کشتی از بازی های المپیک 2020 خاطرنشان کرد: عمیقا به خاطر این مساله متاسف شدیم و معتقدم باید با انجام اصلاحات لازم در قوانین کشتی کمیته بین المللی المپیک را از این تصمیم منصرف کنیم لذا در این رابطه ما در کنار ایران و دیگر قطب های کشتی دنیا هستیم چزا که معتقدیم در این خصوص همه باید با هم تلاش حداکثری داشته باشند.

رییس کنفدراسیون وزنه برداری اروپا:

مبارزه با دوپینگ در وزنه برداری جدی است

بر اساس این گزارش در این همایش همچنین آنتونیو اورسو رییس کنفدراسیون وزنه برداری اروپا ضمن تقدیر از جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری این همایش گفت: مقوله مبارزه با دوپینگ در وزنه برداری بسیار جدی است و باید با برگزاری چنین همایش هایی ضمن معرفی ماهیت واقعی ورزش در جهت ریش کن ساختن دوپینگ گام برداشت.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در این همایش به راهکارهای علمی و بنیادی دست یافته تا دستاورد ارزشمندی عاید وزنه برداری دنیا شود./آق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار