پیام رهبر انقلاب اسلامی به كنگره هفت هزار زن شهید، اعلام عزاي عمومي به مناسبت درگذشت هوگو چاوز، احتمال پرتاب ماهواره‌"فجر" در نیمه اول سال 92، احتمال برپايي فتنه 92 با پرچم "عدالت، آزادی، ولایت و دفاع از امام زمان" و تفاهم ميان "شورا و استانداري" در پرونده جدايي "ري از تهران" از مهمترين عناوين خبري امروز(چهارشنبه) گروه سياسي باشگاه خبرنگاران بود.

به گزارش گروه سياسي باشگاه خبرنگاران مهمترين عناوين خبري امروز(چهارشنبه) به اين شرح است:


آمادگي كامل ملت ايران براي پاسخ به ياوه‌گويي‌هاي شيوخ عرب

عضو هيئت‌ رئيسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: اگر شيوخ عرب و امارات حرفي براي گفتن دارند فردا در جزاير سه‌گانه حضور يابند تا پاسخ خود را دريافت كنند.



آلودگي هواي تهران غصه شده است/ شوراي شهر پيشنهاد خود را به مجلس ارائه كند
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه آلودگی هوای تهران به غصه‌ تبدیل شده است، گفت: همه دستگاه‌ها باید در امر كاهش آلودگي هواي تهران مشارکت داشته باشند لذا شوراي شهر پيشنهاد خود را در اين رابطه به مجلس ارائه كند.



مجلس به طرح "ساماندهي تعطيلات" روي خوش نشان نمي‌دهد
عضو هيئت رئيسه مجلس گفت: در گذشته طرح‌هايي براي ساماندهي تعطيلات مورد بررسي قرار گرفته که يکي از اين طرح‌ها پيشنهاد جايگزيني مناسبت‌هاي ملي بود اما مجلس به آن روي خوش نشان نداد.



آمریکا و عربستان دل خوشی از روند مثبت مذاکرات آلماتی ندارند
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت‌: ادعاهای بی‌اساس "سعودالفیصل" و "جان کری" علیه ایران به این دلیل است که از روند مثبت مذاکرات ایران و 1+5 در آلماتی دل خوشی ندارند.



چاوز يك بسيجي و حزب‌اللهي تمام‌عيار بود
رئيس‌جمهور با بيان اينكه هوگو چاوز يك مومن واقعي و انقلابي بود كه با روحيه‌اي پاك، لطيف و مخلص، همواره در كنار مردم بود و در مسير خدمت به آنان تلاش مي‌كرد، گفت: وي با روحيه يك بسيجي مخلص تمام‌عيار و حزب‌اللهي و عاشق مردم بود.



هيئت دولت امروز را به مناسبت درگذشت "هوگو چاوز" عزاي عمومي اعلام كرد
هیئت دولت در مصوبه‌ای امروز(چهارشنبه 16 اسفندماه) را به مناسبت درگذشت هوگو چاوز، رئیس‌جمهور فقید ونزوئلا عزای عمومی اعلام کرد.



حذف تعطیلات مذهبي هیچ‌گاه و به هیچ قیمتی عملی نخواهد شد
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به برخی زمزمه‌ها مبنی بر حذف تعطیلی مناسبت‌های مذهبی، تاکید کردند: با همه احترامی که برای مجلسیان قائلیم، بدانند که ملت در مقابل آنها خواهد ایستاد.



ترديد ندارم كه چاوز به همراه همه صالحان و حضرت مسيح (ع)باز خواهد گشت
رئيس‌جمهور با تسليت حادثه غم‌انگيز درگذشت هوگو چاوز رئيس‌جمهور ونزوئلا به همه ملت‌ها و ملت بزرگ ونزوئلا گفت: هوگو چاوز نماد و ميراث‌دار همه شجاعان و مبارزان و انقلابيون در تاريخ پرافتخار و البته غم‌بار آمريكاي لاتين و تجلي روح آزادگي و پرچم برافراشته مبارزان ضد استعماري و عدالت‌طلبانه و طلايه‌دار دوستي بين ملت‌ها است.



احتمال پرتاب ماهواره‌"فجر" در نیمه اول سال 92
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در رابطه با پرتاب ماهواره "فجر" در نیمه اول سال آینده گفت: کارهای لازم در حال انجام است و امیدواریم شرایط لازم برای انجام این کار تا سال آینده فراهم شود.



"ژنرال سپیدپوش" دریا‌های ایران كيست؟
در دوران فرماندهی وی، نیروی دریایی ارتش به موفقیت‌ها و دستاوردهای چشمگیری چون ساخت ناوشکن جماران1 و 2، ساخت انواع شناورهای سطحی، بالای سطح و زیر سطح، افتخاراتی چون حضور و پیشروی در آب‌های آزاد، تامین امنیت کامل ناوگان حمل و نقل دریایی و شکار دزدان دریایی سومالیایی دست یافته است.



احتمال برپايي فتنه 92 با پرچم "عدالت، آزادی، ولایت و دفاع از امام زمان"
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: فتنه 88 با ادعای دفاع از ملت و با پول آمریکا، انگلیس و غرب برپا شد، اما فتنه 92 ممکن است از داخل بوده و با توجه به برنامه‌ریزی‌ها، جهت‌گیری‌ها و پول‌هایی که خرج شده ممکن است با شعار دفاع از ولایت، امامت و دفاع از امام زمان حرکت کند.



روایتی از شکل‌گیری اولین دادگاه‌های نظامی پس از پیروزی انقلاب
فلسفه اساسي تشكيل دادگاه انقلاب اسلامي ارتش، برخورد با توطئه گروهك‌هاي ضد انقلاب در ارتش بود و دادستانی سپاه به جرائم نیروهای سپاه و کمیته و دادرسی ارتش نیز به سایر جرایم کارکنان ارتش رسیدگی می‌کردند.



سازمان بازرسي کل کشور خبر "روزنامه ايران" را تکذيب کرد
روابط عمومي سازمان بازرسي کشور در پي انتشار مطلب كذب روز يكشنبه 13 اسفند 91 روزنامه ايران، با عنوان "اظهارات سياسي يك مقام قضايي" جوابيه‌اي صادر كرد.



انتخاب تيتر نادرست "بار حقوقي" دارد/ تهديدي از سوي دیوان محاسبات صورت نگرفته است
معاون حقوقی پارلمانی دیوان محاسبات کشور با انتقاد از برداشت نادرست برخی رسانه از مصاحبه وی درباره مصوبه مهر آفرین، گفت: هنوز رئیس مجلس نظر مشورتی هیأت تطبیق مصوبات دولت با قوانین درمورد ایرادات اصلاحیه مصوبه مهر آفرین را امضاء و به دولت ابلاغ نکرده است و مسئولان اجرایی در صورتی متخلف هستند که مصوبه ملغی‌الاثر شده باشد



تفاهم ميان "شورا و استانداري" در پرونده جدايي "ري از تهران"
رئيس ديوان عدالت اداري گفت: با تلاش ديوان عدالت اداري، دو طرف پرونده يعني نمايندگان شوراي اسلامي شهر و استانداري به تفاهم رسيدند.



رسانه‌ها و هنرمندان، جهاد بزرگ زنان شریف ایران را به دنیا بنمایانند
رهبر معظم انقلاب اسلامي در پیام به کنگره «هفت هزار زن شهید کشور»، نقش زن مسلمان ایرانی در معرفی الگوی جدید از «زن» را تاریخ‌ساز خواندند و با اشاره به ظهور هزاران زن، با روحیه کربلایی در صحنه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، خاطرنشان کردند: اقتدار و جَذبه تازه‌ای به برکت خون این زنان مجاهد در عصر جدید، ظهور کرده است که دیر یا زود در سرنوشت و جایگاه زنان جهان، اثرگذار خواهد شد.



نکته‌اي که آيت الله شاهرودي به آيت الله خاتمي گفت + عکس
صبح امروز در جريان برگزاري اجلاس سيزدهم خبرگان رهبري، آيت الله شاهرودي با نشان دادن موردي، نكته‌اي را به آيت الله خاتمي گفت.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار