در فروشگاه هاي انگليس تخم مرغ ها بدون شستشوي قبلي به مصرف کنندگان ارائه مي شود . در حاليکه در آمريکا تخم مرغ ها ضرورتا بايد شسته شوند و بعد به دست مصرف کنندگان برسند. گفتني است اين دو کشور به هيچ وجه کار طرف مقابل خود را نمي پسندند و اجازه واردات تخم مرغ به غير از روش به کار گرفته خودشان را نمي دهند! که به چرايي آن در زير اشاره مي شود...

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران ؛ به نقل از فوربس، انگليس و آمريکا تنها در تلفظ کلمات اختلاف ندارند بلکه اين تفاوت به نحوه ارائه تخم مرغ در اين دو کشور نيز کشيده مي‌شود.
 
گفتني است تخم مرغ هاي تاييد شده آمريکا، در انگليس غير قانوني محسوب مي شود.
تخم مرغ هاي آمريکايي بايد قبل از رسيدن به دست مصرف کننده به بهترين وجه شسته شوند. اما در قوانين بازاريابي اتحاديه اروپا تخم مرغ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ها بايد با همان آلودگي هايي که بر پوسته تخم مرغ است به دست مشتري برسد!
آمريکايي ها بر اين باورند که مدفوع باقي مانده بر روي تخم مرغ در صورتي که شسته نشود، با وجود کوچکترين ترکي در سطح آن، به درون تخم مرغ نفوذ مي کند و همچنين در پوسته تخم مرغ منفذهاي زيادي وجود دارد به طوريکه باکتري ناشي از آلودگي را به درون آن انتقال مي دهد.
در آمريکا تخم مرغ ها در گام اول بايد با آب گرم با دماي حداقل 20 درجه فارنهايت تا 90 درجه فارنهايت تحت شستشو قرار گيرند.  و  در دومين گام با اسپري ضد عفوني کننده شسته مي شوند و در آخرين گام که سخت ترين مرحله پاکسازي پوسته تخم مرغ محسوب مي شود، تخم مرغ ها را به طور کامل خشک مي کنند. گفتني است در صورت باقي ماندن رطوبت در تخم مرغ ، باکتري ها فرصت نفوذ به درون آن را پيدا مي کنند.
در انگلستان معتقند اين عمليات ريسک پذيري بيشتري از شسته نشدن تخم مرغ ها دارد، چرا که خطر نفوذ باکتري ها در تخم مرغ خيس شده بيشتر از تخم مرغ شسته نشده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.