مدير شبكه پرس تي‌وي، در نامه‌اي سرگشاده، هجمه‌ هدايت ‌شده شركت ماهواره‌ اي يوتل‌ست، را عليه رسانه‌هاي ايران محكوم كرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از  روابط عمومي رسانه ملي؛ سرافراز، در نامه خود با انتقاد از عملكرد رئيس فرانسوي -اسرائيلي يوتل ست   آورده است ...  
 
 «آقايان و خانم‌هاي عزيز
 
اين نامه را در رابطه با هجمه رسانه‌ايي ضد ايراني كه آقاي ميشل دو روزن، مدير يوتل‌ست به راه انداخته مي‌نويسم. وي با ارسال نامه‌هاي متعدد به شركت‌هاي خدمات ماهواره‌اي، از آنها خواسته است كه همكاري با شبكه‌هاي تلويزيوني ايران را متوقف كنند. آقاي روزن در نامه‌هاي خود، تحريم‌ها را علت لزوم توقف پخش پرس تي‌وي و ديگر رسانه‌هاي ايراني ذكر كرده است:
 
 1- تحريم‌هاي اتحاديه اروپا عليه آقاي عزت الله ضرغامي، رييس سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي
 
2- و تحريم‌هاي اعمال شده از سوي دولت امريكا عليه سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران و رئيس آن  علت تحريم‌هاي اتحاديه اروپا و تحريم‌هاي امريكا، پخش تلويزيوني اعترافات متهمين به اقدام عليه امنيت ملي ايران توسط شبكه‌هاي داخلي اين كشور اعلام شده است. اين در حالي است كه متهمين و وكلاي آنها هرگز با پخش اين اعترافات مخالفت نكرده و حتي ماهيتِ قانوني آنها را نيز به چالش نكشيده‌اند.  
 
با وجود اين، امريكا و اتحاديه اروپا حتي بدون اينكه از سازمان صدا و سيما خواستار ارائه توضيحي شوند يا به صورت قانوني و قضايي به اين مساله رسيدگي كنند، تحريم‌هايي غير قانوني را عليه تمام رسانه‌هاي ايران اعمال كرده‌اند. سازمان صدا و سيما حتي پيش از آنكه فرصت بيابد، روايت خود را از اين ماجرا ارائه دهد، هدفِ تحريم قرار گرفت.
 
 قويا توصيه مي‌شود كه تك تك شركت‌هاي ماهواره‌يي، قبل از اتخاذ هرگونه تصميمي راساً در مورد ادعاهاي آقاي روزن تحقيق كنند.  
 
در ذيل، برخي از ملاحظات پرس تي‌وي آورده مي‌شود:  
 
1- مايكل مان، سخنگوي كاترين اشتون، رييس سياست‌خارجي اتحاديه اروپا، در پي پرس و جوي ما به صورت مكتوب پاسخ داد كه تحريم‌هاي اين اتحاديه به هيچ وجه رسانه‌هاي ايران را شامل نمي‌شود و اين بدان معناست كه هيچ دليلي براي توقفِ پخش شبكه‌هاي تلويزيوني ايران وجود ندارد.
 
2- در رابطه با تهديدهاي اخير آقاي روزن مبني بر تحريم‌هاي امريكا عليه سازمان صدا و سيما، بايد گفت كه اين نيز هجمه‌اي ديگر در راستاي دروغ پراكني است. چنين تحريم‌هايي هرگز اجرايي نشده و اعمال اين گونه تحريم‌ها در آينده نيز در هاله‌اي از ابهام است.
 
 نكات ذكر شده، اين سوال مهم و جدي را مطرح مي‌كند كه چرا آقاي روزن حتي با وجود اعمال نشدن چنين‌ تحريم‌هايي از سوي امريكا و اتحاديه اروپا، اين چنين اصرار دارد كه پخش شبكه‌هاي ايراني متوقف شود؟ هجمه آقاي روزن عليه رسانه‌هاي ايران آشكارا در تضاد با اصول و معيارهاي اساسي آزادي بيان قرار دارد. پرس تي‌وي و ديگر شبكه‌هاي ايران، حق قانوني خود مي‌دانند كه عليه اين هجمه بي‌سابقه غرب بر ضدِ آزادي بيان، اقامه دعوي كنند.  
 
علاوه بر اين، رسانه‌هاي ايران تلاش خواهند كرد كه افكار عمومي جهان را نسبت به رياكاري و معيارهاي دوگانه آناني كه ادعا مي‌كنند از زمان رنسانس، بيشترين ارزش را براي حقوق بشر به ويژه آزادي بيان قائل بوده‌اند، آگاه كنند. اين رويداد بدون ترديد لكه‌ي ننگي‌ست بر پيشاني يوتل‌ست و مدير آن؛ فردي كه يك تبعه اسرائيلي است و از دستورات لابي صهيونيسم در امريكا و اروپا پيروي مي‌كند.

برچسب ها: رادیو ، تلویزیون ، شبکه ، پرس ، تی وی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.