خريد وفروش مار آبي، لاك پشت و سمندر در ايام نوروز غير قانوني ايست.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از سازمانحفاظت محيط زيست ،مدير كل حفاظت محيط زيست استان با اعلام اين مطلب كه مجوزي براي خريد و فروش جانوراني كه خطر انقراض آن‌ها را تهديد مي‌كند صادر نمي‌شود و عرضه مار آبي، لاك پشت و سمندر و ... در ايام نوروز ير قانوني است.
مهندس احمد رضا لاهيجان زاده افزود رواج خريد و فروش جانوران غير اهلي در ايام نوروز غير قانوني بوده وگفت هر گونه حيوان وحشي كه بدون مجوز از سازمان محيط زيست عرضه شود تخلف است و بر اساس قوانين با آن برخورد خواهد شد.
وي ادامه داد: قانون به صراحت مي‌گويد كه خريد و فروش حيوانات وحشي و حتي اعضاي بدن آن‌ها بايد با مجوز و نظارت سازمان حفاظت از محيط زيست باشد و در غير اين صورت خريد و فروش حيوانات غير اهلي كه تحت حاكميت دولت هستند و انفال محسوب مي‌شوند بدون مجوز ممنوعمي باشد.
ايشان در ارتباط با رواج خريد و فروش گونه‌هاي غير اهلي نظير مار و سمندر لرستاني و لاك پشت در ايام نزديك به عيد اظهار داشت: خريد و فروش اين گونه‌ها در ايام نزديك به عيد غير قانوني بوده و ما با فروشندگان برخورد مي‌كنيم و با اشاره به اينكه در هفته گذشته تعداد 400قطعه سمندر لرستاني در استان كشف ودر زيست طبيعي رهاسازي گرديد. از مردم استان خواست تا در صورت مشاهده اين گونه تخلفها مراتب را به ادارات حفاظت محيط زيست در سطح استان گزارش دهند./ف
برچسب ها: مار ، سمندر ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار