نماينده مردم مسيحيان ارامنه شمال کشور در واکنش به گزارش احمد شهيد، نسبت به تضييع حقوق اقليت‌هاي ديني در ايران، گفت:جامعه اقلیت‌هاي دینی همواره همانند سایر شهروندان از حقوق مادی و معنوي برخوردار بوده و برخلاف تبلیغات مسموم برخی کشورها که سعی در سیاه‌نمایی واقعیت‌ها دارند، تضییع حقوق اقلیت‌ها سخنی بیهوده و غیرواقعی است.

کارن خانلري نماينده مردم مسيحيان ارامنه شمال کشور در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران در واکنش به گزارش احمد شهيد، گزارشگر ويژه سازمان ملل در امور حقوق‌بشر ايران، نسبت به نقض حقوق اقليت‌هاي ديني در کشورمان، گفت: اقليت‌هاي ديني رسمي و شناخته‌شده در قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران، داراي حقوق تعريف شده‌اي هستند که  اين حقوق هم اجرا مي‌شود.

وي در ادامه افزود: در ایران به ویژه پس از انقلاب اسلامی، جامعه اقلیت‌هاي دینی همواره همانند سایر شهروندان از حقوق مادی و معنوي  برخوردار بوده و برخلاف تبلیغات مسموم برخی کشورها که سعی در سیاه‌نمایی واقعیت‌ها دارند، تضییع حقوق اقلیت‌ها سخنی بیهوده و غیرواقعی است.
 
نماينده مردم مسيحيان ارامنه شمال کشور در ادامه با اشاره به رعایت همیشگی حقوق و آزادی‌های اساسی اقلیت‌های دینی در جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: اقلیت‌های دینی در ایران با هیچگونه محدودیتی روبرو نیستند و در کمال آرامش و آسودگی خیال در عبادتگاه‌های خود در سراسر کشور، آیین‌نامه‌های مذهبی خود را برگزار می‌کنند.
 
خانلري در ادامه تصریح کرد: شرایط اقلیت‌ها از حیث آزادی‌ها و امکانات از قبیل آزادی برگزاری مراسم، برخورداری از امکانات آموزشی، مسائل فرهنگی و ... نسبت به گذشته هیچ تغییری نکرده است.
 
وی با بیان اینکه اقلیت‌های دینی آزادانه نمایندگان خود را به مجلس می‌فرستند، اظهار داشت: در مجلس شورای اسلامی نیز فرقی میان نمایندگان  اقلیت‌هاي ديني و مسلمانان در وضع و اجرای قوانین وجود ندارد.
 
خانلري با بیان اینکه مشکلی در خصوص حقوق‌بشر برای اقلیت‌های دینی در ایران وجود ندارد، گفت: ایران از گذشته ترکیبی از مذاهب و قومیت‌های مختلف بوده و در طول تاریخ نیز منافع مشترک همه ایرانیان را به هم گره زده است.
 
نماینده مردم مسیحیان ارامنه شمال کشور با تاکید بر اینکه اقلیت‌های دینی در این آب و خاک ریشه دارند، تصریح کرد: ما اقلیت‌های دینی در درجه اول خود را ایرانی و متعلق به این کشور می‌دانیم و در چارچوب امنیت و منافع ملی جمهوری اسلامی ایران گام برمی‌داریم.

گفتني است؛"احمد شهيد"، گزارشگر ويژه سازمان‌ملل در امور حقوق‌بشر ايران، در بخشي از چهارمين گزارش خود درباره وضعيت حقوق بشر در ايران، از نقض حقوق "اقليت‌ها" در کشورمان ابراز نگراني کرده است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: اقلیت ، حقوق ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۸:۵۷ ۱۹ اسفند ۱۳۹۱
سلام غربی ها هم می دانند که اینگونه گزارشها سیاسی است
آخرین اخبار