شما در این جلسه با ابزار Blend و نحوه کار با آن وهمچنین نحوه قرار دادن موضوعات ترکیبی بر روی مسیر آشنا می شوید.

به گزارش اورژانس IT باشگاه خبرنگاران؛ شما در این جلسه آموزش كرل با ابزار Blend و نحوه کار با آن و همچنین نحوه قرار دادن موضوعات ترکیبی بر روی مسیر آشنا می شوید.
   
 

شما میتوانید از این ابزار برای ترکیب دو یا چند موضوع با هم استفاده کنید. برای این کار موضوع اول را انتخاب کرده بعد از فعال کردن ابزار  Blendاز موضوع اول به موضوع دوم توسط ماوس بکشید.



این نکته را به خاطر داشته باشید که اگر درهنگام ترکیب و به هم رساندن موضوعات، قبل از کلیک توسط ماوس کلید Alt  را پایین نگه دارید موضوعات در طول مسیر با حالت دست آزاد ترکیب می شوند.

بعد از ترکیب موضوعات با هم و انتخاب آنها گزینه های زیر در نوار Property bar فعال می شوند:
Preset List: این لسیت مجموعه ای از مدلهای مختف ترکیب موضوعات است.

اگر می خواهید مدلی را که خودتان ساخته اید به این مجموعه اضافه کنید روی علامت+
(Add Preset) کلیک کنید. سپس مدل را در مسیری مناسب با پسوند Pst.* ذخیره نمایید.



برای حذف مدل ساخته شده از (Delete preset) استفاده کنید.


Blend steps: این گزینه زمانی فعال می شود که موضوعات ترکیبی در یک خط راست نباشند، یعنی هنگام ترکیب موضوع اول و موضوع دوم، کلید Alt پائین نگه داشته شود. کاربرد این دستور جهت تعیین تعداد موضوعات ترکیبی بین موضوع اول و دوم است.

Blend spacing:این گزینه نیز زمانی فعال می شود که موضوعات ترکیبی در یک خط راست نباشند، یعنی هنگام ترکیب موضوع اول و موضوع دوم، کیدAlt  پائین نگه داشته شود. این دستور تعیین کننده فاصله و تعداد موضوعات ترکیبی بین موضوع اول و دوم است.

 Blend objects : تعداد و فاصله موضوعات ترکیبی بین موضوع اول و دوم را هنگام استفاده از دستورات Blend steps  و Blend spacing   تعیین می کند.

 Blend direction : این گزینه در صورتی فعال می شود که موضوعات ترکیبی روی خط صاف ایجاد شده باشند. توسط این گزینه می توان مقدار چرخش موضوعات ترکیبی را تعیین کرد.

Loop blend: این گزینه زمانی فعال می شود که مقداری زاویه چرخش در قسمت  blend direction در نظر گرفته باشید.توسط این گزینه می توانید موضوعات ترکیب شده را مانند طناب تاب دهید.
Counterclockwise blend  Clockwise blend  Direct blend: از این سه گزینه برای تغییر رنگ موضوعات ترکیب شده بر اساس دایره رنگها استفاده می شود. (مستقیم، جهت عقزبه های ساعت، خلاف جهت عقربه های ساعت)

Object and color Acceleration : توسط این گزینه می توان مقدار نزدیکی موضوعات ترکیب شده را به مضوع اول یا آخر تنظیم کرد. Object فاصله موضوعات و Color  ترکیب رنگها را کنترل می کند.

Size acceleration : اگر می خواهید سایز تمام موضوعات ترکیب شده یکی شود این گزینه را فعال کنید.

More blend options : با کلیک روی این گزینه، پنجره ای باز می شودکه شامل گزینه های زیر است:



• گزینه Map Nodes  گره های موضوع اول و اخر را مشخص می کند.

• Split: توسط این دستور می توانید مسیر موضوعات ترکیب شده را بشکنید و جهت حرکت موضوعات را تغییر دهید. بعد از انتخاب Spit روی یکی از موضوعات ترکیب شده کلیک کنید، با کلیک مجدد روی موضوعات، خطوط جهت داری که روی موضوعات ایجاد شده اند را تغییر دهید یا موضوع شکسته شده را جابجا کنید.

• Fuse Start End: اگر می خواهید موضوعات ترکیبی را به حالت اول برگردانید با انتخاب موضوع اول بر روی Fuse Start  و یا اگر موضوع آخر را انتخاب کرده اید بر روی  Fuse Send کلیک کنید.

روی مسیر قرار دادن موضوعات ترکیب شده

ابتدا موضوع ترکیب شده را ایجاد کنید، سپس مسیر دلخواه را رسم کنید (مسیر می تواند باز یا بسته باشد) بعد از انتخاب موضوعات ترکیب شده توسط  Pick Tool از نوار مشخصه بر روی Path Properties کلیک کرده و New Path  را انتخاب کنید.

بعد از تغییر مکان نمای ماوس بر روی مسیر مورد نظر کلیک کنید.


برای اینکه موضوعات ترکیب شده کاملا مسیر را پر کنند  نوار مشخصه بر روی  More blend options  کلیک کنید. سپس گزینه  Blend along full path  را انتخاب کنید. اگر می خواهید موضوعات با توجه به حرکت مسیر تحت چرخش قرار گیرند دستور Rotate all objects  را فعال کنید.


برچسب ها: آموزش ، نرم افزار ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۳۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
شما جلسات آموزش نرم افزار ها را ميفرستيد؟
لطف ميکنيد آرشيو آموزشى نرم افزارايى که داريد بگيد!!!!