ناظرگمرکات آذربایجانشرقی گفت:در یازده ماهه سال جاری ارزش انواع کالاهای صادراتی از گمرکات استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 23 درصد افزایش یافت.

 

نوروزی درگفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، افزود: در 11 ماهه سال جاری بالغ بر708 هزارتن کالابه ارزش بیش از 742میلون دلار از طریق گمرکات استان به خارج از کشور صادرشده که این میزان کالای صادره از لحاظ وزنی 22درصد و از لحاظ ارزش ریالی 23 درصد رشد رانشان می دهد.

وی اقلام عمده کالاهای صادراتی استان را انواع میوه های تازه ، انواع کود،انواع موادغذایی، تراکتور و لوازم و قطعات مربوطه و انواع کالاهای صنعتی برشمرد وافزود: این اقلام به بیش از92 کشور مختلف دنیا صادرشده است.

ناظرگمرکات آذربایجانشرقی در باره واردات کالا ازگمرکات استان نیزافزود: دراین مدت میزان کالاهای وارده از طریق گمرکات استان 507هزارتن به ارزش بیش از یک میلیارددلاربوده که این میزان کالا درمقایسه بامدت مشابه سال گذشته ازلحاظ وزنی 8 درصد رشد و از لحاظ ارزش دلاری یک درصد کاهش رانشان می دهد.

نوروزی عمده اقلام وارده را انواع نخ ،ماشین آلات صنعتی ومکانیکی چوب و اشیای چوبی ، آهن آلات ، کاغذ و مقوا ، قطعات منفصله خودرو عنوان کرد وافزود:این اقلام از 57 کشور مختلف دنیا ازطریق گمرکات استان واردکشور شده است.

وی میزان درآمد گمرکات استان را نیز در11ماهه سال جاری بالغ بر2هزارو183 میلیاردریال عنوان کردوافزود : این مبلغ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 12 درصد رشدرانشان می دهد./ب

برچسب ها: افزایش ، صادره ، گمرکات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.