گروه‌های حقوق مدنی در آمریکا بر اساس قانون آزادی اطلاعات در این کشور از نهادهای فدرال این کشور خواستند تا در خصوص اطلاعات و اسناد مربوط به مرگ چاوز در خصوص طرح و برنامه‌هایی برای مسموم کردن یا ترور رئیس جمهور ونزوئلا تحقیق کنند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازجاستیس‌آنلاین ؛ این درخواست از سوی گروه‌های مدنی مختلفی در آمریکا به سازمان اطلاعات مرکزی این کشور موسوم به سیا ، وزارت خارجه ، سازمان اطلاعات وزارت دفاع آمریکا ارسال شده است.
دولت ونزوئلا نیز خواستار انجام تحقیق در زمینه وضعیت و شرایط بیماری هوگو چاوز به خصوص درباره مسوم شدن وی یا عواملی که عمدا موجب ابتلای چاوز به بیماری سرطان شده است، گردیده است.
گروه‌های حقوق مدنی در این نامه تاکید کرده‌اند که همه اسناد و مدارک و اطلاعات شامل ایمیل‌ها، نامه ها، دست نوشته‌ها، عکس‌ها، نوارهای صوتی ضبط شده، فیلم‌های ویدئویی ضبط شده، ارزیابی‌های اطلاعاتی و یا هر گونه اطلاعات دیگری در خصوص مسمومیت یا تلاش برای ترور هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا که به تازگی درگذشته است، باید مورد بررسی قرار گیرد.
این درخواست در راستای اذعان دولت آمریکا در خصوص داشتن اطلاعات یا مشارکت برای ترور رهبران کشورهای خارجی بوده است. آمریکا در طول سال‌های گذشته اطلاعات کافی در خصوص تلاش برای ترور رهبران کشورهای خارجی از جمله فیدل کاسترو، رافائل تروخیلو و ژنرال رنه اشنایدر را داشته است.
این درخواست با توجه به نبش قبر یاسر عرفات رهبر پیشین فلسطین و انجام کالبد شکافی بر روی جسد وی ارائه شده است. برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که عرفات بر اثر مسمومیت کشته شده است. موسسه رادیو فیزیک وجود مقدار غیر عادی از پلونیوم-210  را در بدن عرفات تایید کرده است.
افکار عمومی خواستار افشای تمام اطلاعات در خصوص تلاش برای ترور رئیس‌جمهور ونزوئلا هستند که این اطلاعات شامل آگاهی دولت آمریکا از این اقدام و هر گونه مشارکت دولت واشنگتن در ترور چاوز خواهد بود.





برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، چاوز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار