کارشناس مسئول توسعه باغات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: برخورداری بیشترین ذخیره آبی در ناحیه ریشه را باید مهم ترین مزیت بانکت در باغ بدانیم.

 

سعیده احمدی در گفتگو با خبرنگار  باشگاه خبرنگاران تبریز  افزود: کارشناسان باغبانی هدف اصلی از ایجاد نمودن بانکت در باغ را تقلیل در فرسایش خاک و بهره برداری بهینه از حداکثر نزولات آسمانی به ویژه در اراضی شیب دار عنوان می نمایند.

 وی با بیان نحوه ایجاد بانکت در باغ تصریح کرد: با ایجاد چاله هایی هلالی شکل به شعاع 4-2 متر و در امتداد خطوط عمود بر جهت شیب اصلی دامنه ها می توان بانکت هلالی را به وجود آورد.

احمدی ادامه داد: در مناطقی که با محدودیت آبیاری مواجه هستیم، بهتر است در حاشیه نهال ای کاشته شده نسبت به سنگ چینی و پوشش دادن پای درختان برای کاهش تبخیر اقدام شود.

وی ضمن بیان توصیه ای به باغداران افزود: باغداران جلوگیری از هرزآب و حذف علف های هرز را باید در زمان بازسازی انهار در یاد داشته باشند.

احمدی کانال های بتونی را برای انتقال آب در باغ مناسب تر دانست و تاکید کرد: تغییر سیستم انتقال آب از کانال های خاکی به کانال های بتونی و لوله های پُلی اتیلنی بسیار مفید خواهد بود.

  هایی هلالی شکل به شعاع 4-2 متر و در امتداد خطوط عمود بر جهت شیب اصلی دامنه ها می توان بانکت هلالی را به وجود آورد.

احمدی ادامه داد: در مناطقی که با محدودیت آبیاری مواجه هستیم، بهتر است در حاشیه نهال ای کاشته شده نسبت به سنگ چینی و پوشش دادن پای درختان برای کاهش تبخیر اقدام شود.

وی ضمن بیان توصیه ای به باغداران افزود: باغداران جلوگیری از هرزآب و حذف علف های هرز را باید در زمان  بازسازی انهار در یاد داشته باشند.

احمدی کانال های بتونی را برای انتقال آب در باغ مناسب تر دانست و تاکید کرد: تغییر سیستم انتقال آب از کانال های خاکی به کانال های بتونی و لوله های پُلی اتیلنی بسیار مفید خواهد بود./ع

برچسب ها: ذخیره ، آبی ، درختان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.