منابع خبري نوشتند دفتر رياست جمهوري مصر به جبهه نجات ملي ، بزرگترين ائتلاف مخالفان در مصر ، پيشنهاد داد تا با معرفي فردي به عنوان معاون نخست وزير، به نوعي بر پرونده انتخابات پارلماني نظارت کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري المختصر ، محمد فؤادجاد الله  مشاور امور حقوقي رئيس جمهوري مصر در گفتگو با شبکه تلويزيوني المحور پيشنهاد کرد معاوني براي نخست وزير کشور انتخاب شود که ماموريتش نظارت بر روند انتخابات پارلماني باشد و انتخاب اين معاون نيز به جبهه نجات ملي واگذار شود.
وي افزود:‌ بر اساس اين پيشنهاد جبهه نجات ملي مي تواند 5 نفر را معرفي کند تا از ميان آنها يک نفر به انتخاب رياست جمهوري سمت معاون نخست وزير را به دست بگيرد و ناظر عملکرد گروهي از وزيراني باشد که با هدف نظارت بر انتخابات پارلماني که قرار است ماه آينده برگزار شود تشکيل شده است چنانچه ائتلاف مخالفان مي تواند فرد ديگري را به عنوان معاون اقتصادي نخست وزير  معرفي کند.
 جادالله پيشنهاد خود را راهي براي حل مسالمت آميز بحران سياسي در کشور دانست و درباره درخواست جبهه نجات ملي براي برکناري دولت گفت:‌ بعيد مي دانم هشام قنديل برکنار شود تا دولت جديد در کشور تشکيل شود.






برچسب ها: بین الملل ، مصر ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار