معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از رشته هایی که علاقمند هستیم، همه گیر شود، رشته ملی ایرانیان یعنی تخصوصي است.

کیومرث هاشمی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه این 6 رشته به صورت اختصاصی 7 میلیون دانش آموز را تحت پوشش قرار داده است، افزود: چه فرصتی بهتر از این برای فدراسیون ها وجود دارد که بتوانند از این همه ظرفیت بهره ببرند، چرا که بیش از نیمی از دانش آموزان در قالب این طرح ها فعالیت می کنند.   
هاشمی با بیان اینکه رشته کشتی را در قالب کانونهای کشتی و یا مدارس تخصصی فعال کرده ایم، گفت: آن دسته از رشته هایی که ظرفیت محدود دارند، چه به لحاظ نیروی انسانی و چه به لحاظ امکانات، بیشتر در قالب مدارس تخصصی ورزش دنبال می شود تا دانش آموزان علاقمند که در آن رشته ها استعداد دارند، بتوانند بهره کافی را ببرند.  
معاون وزیر آموزش و پرورش  اظهار کرد: در حال حاضر به شکل تخصصی با 6 فدراسیون تعامل وجود دارد که بر این اساس رشته های ژیمناستیک در پایه دوم ابتدایی، شنا در پایه سوم، طناب زنی در پایه چهارم، تنیس روی میز در پایه پنجم و دو و میدانی برای پایه ششم تبیین شده و به مرحله اجرا درآمده است.  
وی با بیان اینکه این 6 رشته به صورت اختصاصی 7 میلیون دانش آموز را تحت پوشش قرار داده است، افزود: چه فرصتی بهتر از این برای فدراسیون ها وجود دارد که بتوانند از این همه ظرفیت بهره ببرند، چرا که بیش از نیمی از دانش آموزان در قالب این طرح ها فعالیت می کنند.
 وی افزود: به هر حال توقع جامعه این است که این حرکت‌ها استمرار داشته باشد و استمرار این برنامه‌ها می تواند نجات بخش ورزش چه در حوزه ورزش قهرمانی و چه در حوزه ورزش همگانی باشد.
وی گفت: به شکل تخصصی با 6 فدراسیون تعامل داریم که رشته های ژیمناستیک در پایه دوم ابتدایی، شنا در پایه سوم ابتدایی،طناب‌زنی پایه چهارم ابتدایی، تنیس روی میز پایه پنجم ابتدایی و دومیدانی پایه ششم دبستان در حال حاضر اجرایی شده و برای سال آینده نیز رشته بسکتبال را برای پایه اول دوره اول متوسطه در نظر گرفته‌ایم.
هاشمی با بیان اینکه این 6 رشته به صورت اختصاصی 7 میلیون دانش آموز را تحت پوشش قرار داده است، تصریح کرد: چه فرصتی بهتر از این برای فدراسیون‌ها وجود دارد؛ زیرا بیش از نیمی از دانش‌آموزان در قالب این طرح‌ها فعالیت می‌کنند.
هاشمی با بیان اینکه در حوزه ورزش همگانی نیز فرهنگ‌سازی ایجاد می شود، ادامه داد: دانش‌آموزان سال‌های سال می‌توانند برای سلامت خودشان از این فعالیت‌ها بهره بگیرند.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: برای سال آینده نیز رشته بسکتبال برای پایه اول دوره اول متوسطه درنظرگرفته شده است. /ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار