مهمترين عناوين بين الملل در روزي که گذشت :

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ،
معاون رئیس جمهور ونزوئلا از مرگ هوگو چاوز رئیس جمهور این کشور، در نيمه شب گذشته خبر داد و اين کشور را غرق در عزا و ماتم کرد.
ژنرال "جيمز متيس" رئيس فرماندهي مركزي آمريكا و كارشناس نظامي در امور خاورميانه روز گذشته اذعان كرد كه تحريم كنوني اعمال شده عليه كشورمان ناكارآمد هستند و نتوانسته اند ايران را از پيشرفت هسته اي بازدارند.
سخنگوي كاترين اشتون هماهنگ كننده سياست خارجي اتحاديه اروپا از باقي ماندن دو بانك ايراني در فهرست تحريم‌هاي اين اتحاديه خبر داد.
"جان كري" وزير امور خارجه آمريكا روز گذشته در مصاحبه با شبكه خبري "ان بي سي" در كشور قطر در پايان سفر خارجي خود اذعان نمود كه ايران عليرغم تحريم هاي وضع شده از سوي آمريكا و اروپا به پيشرفت هسته اي خود ادامه مي دهد.
هوگو چاوز رئيس جمهور ونزوئلا و رهبر "انقلاب بولیواري" شب گذشته بدليل ابتلا به سرطان در سن 58 سالگي درگذشت.
منابع خبري از تلاش محمد مرسي رئيس جمهور مصر براي تشكيل نشستي سه جانبه با حضور ايران،مصر وعربستان گزارش دادند.
اعضاي جنبش عدم تعهد با انتشار بيانيه اي در نشست شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي بر حق هسته اي ايران تاكيد كردند.
کشورهای گروه ۱+۵ در پیش‌نویس بیانیه‌ خود گفت‌وگوهای قزاقستان را "مفید" توصیف کرده‌اند.
رئيس شوراي اروپا و رئيس کميسيون اروپا از درگذشت هوگو چاوز رئيس جمهور ونزوئلا ابراز تاثر و از توسعه اجتماعي که او در ونزوئلا به اجرا گذاشت، تمجيد کردند.
"عدنان منصور" وزير امور خارجه لبنان امروز از اتحاديه عرب خواست تا تعليق عضويت دولت سوريه در آن اتحاديه را متوقف نمايد و بدليل كمك به يافتن راه حلي سياسي به منظور رفع بحران سوريه به مذاكره با سوريه بپردازد.
نبيه بري اعلام کرد قانون موسوم به «دهه شصت» اعتبار خود را از دست داده و تا تفاهم بر «قانون جديد» هيچ معياري براي تعيين موعد برگزاري انتخابات وجود ندارد.
"كامن دريمز" در مقاله خود به سياست خارجي مزورانه دولت آمريكا در قبال خاورميانه مي پردازد و اشاره مي كند كه سكوت جان كري در قبال جنايات رژيم سعودي در مورد معترضين آن كشور و ارسال نيروهاي سركوبگر براي حمايت از رژيم آل خليفه در بحرين ادامه سياست وزراي امور خارجه پيشين دولت آمريكاست.
وزراي خارجه اتحاديه عب دقايقي پيش در اقدامي خصمانه در قبال سوريه كرسي اين كشور در اين اتحاديه را به مخالفان سوري سپردند.
یک وزیر مشاور عراقی با تاکید بر اینکه انتقال بحران سوریه به داخل عراق خط قرمز است، اظهار داشت: هرگز اجازه نخواهیم داد شرایط سوریه در عراق تکرار شود.
تحليلگر سياسي عرب گفت کمک هاي واشنگتن به شورشيان سوري افزايش مي يابد ولي اين کمک ها غيرکشنده خواهد بود.
يک روزنامه چاپ بيروت فاش کرد زندان روميه لبنان به مرکز آموزش و اداره امنيتي جريان‌هاي تکفيري تبديل شده است.
يک استاد دانشگاه و تحليل‌گر سياسي آمريکايي معتقد است هوگو چاوز رئيس جمهور فقيد ونزوئلا قرباني طرح‌هاي تروريستي سيا و به دست عوامل سيا به سرطان مبتلا شده است.
سفير آمريکا در پاکستان گفت آمريکا اشتباه شوروي سابق را در اواخر دهه هشتاد ميلادي مرتکب نخواهد شد و از افغانستان بيرون نخواهد آمد.
پايگاه خبري يوكوف روسيه وابسته به دستگاه اطلاعاتي اين كشور از احتمال كالبد شكافي هوگو چاوز رئيس جمهور فقيد ونزوئلا خبر داد.
ايالات متحده اعلام کرد مصرف حشيش در کلرادو آمريکا قانوني اعلام شد.
کميسيون اروپا شرکت بزرگ مايکروسافت آمريکا را به سبب اينکه بر خلاف وعده قبلي خود گزينه جستجوگر اينترنت را در اختيار مشتريانش قرار نداده است 561 ميليون يورو جريمه کرد.
کشاورزان يوناني در اعتراض به افزايش هزينه هاي توليد خود تظاهرات کردند.
دادگاه اداري مصر انتخابات پارلماني آوريل را به حال تعليق در آورد .
نيکلا سارکوزي رئيس جمهوري پيشين فرانسه اعلام کرد قصد ندارد به سياست بازگردد اما ممکن است مجبور شود به خاطر فرانسه بار ديگر به عرصه سياسي بازگردد.
با افزايش قيمت حامل هاي انرژي در منطقه يورو، شاخص قيمت توليد کننده (شاخص هزينه توليد)، يعني شاخص قيمت محصولات و موادي که صنايع و شرکت ها در هر ماه توليد مي کنند، در ماه ژانويه نسبت به ماه دسامبر افزايش يافت.

برچسب ها: بین الملل ، عناوین ، خبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار