مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخس از رشد 10 درصدی توسعه باغات در این شهرستان خبرداد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، علیرضا عرفانی در حاشیه برپایی نمایشگاه گل و گیاه توسط شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد (خانگیران) در شهرستان مرزی سرخس افزود: امروز جایگاه باغبانی در این شهرستان مرزی باید برجسته باشد.

وی با قدردانی از تلاش های پالایشگاه خانگیران در برپایی این نمایشگاه قبل از عید نوروز اظهارداشت:

با توجه به اینکه نمایشگاه گل و گیاه در اردیبهشت ماه سال آینده در مشهد برپا می شود لذا امکان برپایی در این زمان نبود اما در میان سازمان ها و رایزنی های مختلف، پالایشگاه خانگیران قدم در این راه نهاد و این نمایشگاه را برپا کرد.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه در آستانه هفته درختکاری و آشنایی بیشتر شهروندان سرخسی با مباحث گل و گیاه، آموزش کاشت و نگهداشت درخت و گل های آپارتمانی در محل دائمی نمایشگاه های شهرک گاز شهید مهاجر دایر شده است.

عرفانی توسعه و تغییر نگرش مردم سرخس نسبت به گل و گیاه را هدف برپایی این نمایشگاه عنوان کرد و ادامه داد: شهرستان سرخس از مزیت هایی بسیاری از جمله تولید محصولات ارگانیک، پسته، گیاهان دارویی و تولید عسل برخوردار است که باید با برپایی چنین نمایشگاه های استعدادهای سرخس به نمایش در آید.

وی در ادامه به برنامه های این نهاد در هفته درختکاری اشاره کرد و بیان داشت: توزیع پنج هزار نهال توت و سه هزار نهال میوه بین باغداران شهرستان از جمله اقدامات جهاد کشاورزی سرخس در طول هفته درختکاری می باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در طول دو سال گذشته مردم را راغب به کشت محصولات باغی کرده ایم افزود: سرخس با توجه به آب و هوایی که دارد بهترین زمینه را برای توسعه باغات دارا می باشد و ما باید سال به سال تولیدات زراعی را افزایش دهیم.

گفتنی است: این نمایشگاه از امروز به مدت یک هفته در محل دائمی نمایشگاه های شهرک گاز شهید مهاجر در سرخس برای بازدید عموم دایر می باشد./ع

 

برچسب ها: رشد ، توسعه ، باغات ، سرخس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.