عضو هيئت رئيسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: چاپ اسکناس‌های درشت فقط در شرایط ثبات و تعادل اقتصادی اقدامی مثبت خواهد بود در غير اين صورت تقليل ارزش پول ملي را در پي خواهد داشت.

ابراهیم نکو در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به انتشار اخباري مبني بر چاپ و انتشار اسکناس‌های 20 و 50 هزار توماني در کشور گفت: چاپ و انتشار اسکناس‌های درشت فقط در شرایط ثبات و تعادل اقتصادی اقدامی مثبت خواهد بود در غير اين ارزش پول ملي را کاهش خواهد داد.
 
عضو هيئت رئيسه کمیسیون اقتصادی در ادامه با بيان اينكه چاپ اسكناس درشت زماني به صرفه است كه شرايط اقتصادي كشور ثابت باشد، افزود: چاپ اسکناس‌های درشت باعث کاهش حجم پول موجود نزد مردم و صرفه‌جويی در منابع ملي است اما ايم اتفاق در شرايط ثبات اقتصادي روي مي دهد و مناسب زمان فعلي نيست.
 
نماینده مردم رباط‌کریم تصریح کرد: انتشار اسکناس‌هاي درشت بايد با  مديريت و نظارت صحيح همراه باشد تا بتوان همه اثرات مثبت آن را در اقتصاد کشور ديد.
 
نکو در پایان به اثرات منفی چاپ اسکناس‌های درشت اشاره کرد و گفت: چاپ این اسکناس‌ها در شرایط تورم و گرانی نه تنها مثبت نبوده بلکه این اسکناس‌ها را بی‌ارزش و در نهایت موجب تقليل ارزش پول ملی کشور خواهد شد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: اسکناس ، درشت ، اقتصاد ، ثبات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار