سازمان پيمان آتلانتيک شمالي ناتو روز سه شنبه اعلام کرد از اين پس آمار مربوط به تعداد حملات نيروهاي طالبان را در افغانستان منتشر نخواهد کرد.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري فرانسه ، ناتو در حالي چنين تصميمي گرفته است که هفته پيش دروغين بودن آمار سازمان پيمان آتلانتيک شمالي ناتو از وضعيت افغانستان به موضوعي جنجالي در رسانه ها بدل شد.
مسئولان نظامي آمريکا سه شنبه هفته گذشته اعتراف کردند حملات نيروهاي متخاصم در افغانستان آن طور که ايساف پيش از آن مدعي شده بود در فاصله زماني دو هزار و يازده تا 2012 ، هفت درصد کاهش نيافته بلکه در همان سطح قبلي باقي مانده است.
دولت آمريکا و کشورهاي همپيمانش در سازمان پيمان آتلانتيک شمالي پيش از اين از کاهش شمار حملات طالبان در افغانستان استقبال کرده و آن را نشانه به زانو در آمدن طالبان توصيف کرده بودند.
مسئولان آمريکايي اشتباه در آمارگيري را به گردن واحد هاي افغان انداخته اند که در برخي نقاط جايگزين نيروهاي ناتو شده اند اما به اعتقاد آنها به علت نداشتن سواد کافي، در ارائه آمار دچار خطا شده اند.
قرار است بخش اعظمي از نيروهاي ايساف که شامل صد هزار نفر است تا پايان 2014 ميلادي افغانستان را ترک کنند. 
بسياري از افغان ها بيم دارند در حالي که بيش از سه دهه کشورشان اسير جنگ بوده است از سال دو هزار و پانزده نيز با درگيري هاي تازه اي مواجه شوند.







اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار