پس از افزايش پديده آزار دهنده شرکت نمايندگان در جلسات مجمع عمومي سازمان ملل با حالت مستي ؛ يکي از نمايندگان از همکارانش خواست در حالت مستي وارد مذاکره نشوند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  ، روزنامه لوموند نوشت : گفته مي شود برخي جلسات سازمان ملل همواره با حضور ديپلماتهاي مست برگزار مي شود. اين مسئله به حدي آزار دهنده شده که يکي از نمايندگان آمريکا خواهان پايان دادن به اين وضع شده است.
جوزف تورسلا نماينده آمريکا در امور اداري و اصلاحات سازمان ملل روز دوشنبه در جلسه مجمع عمومي کميته بودجه سازمان ملل در نيويورک از جاي خود بلند شد و به نصيحت همکاران خود پرداخت. 
او گفت : يک سنت قديمي و مقدس در سازمان ملل وجود دارد که مصرف اندکي الکل موجب تسهيل در مذاکرات مي شود. اما امروزه ما نمي خواهيم درباره ديپلماتي بگوييم که قبل از شروع مذاکرات مقدار زيادي الکل سر مي کشد و با رفتاري بدتر وارد صحن مي شود.
وي افزود : ما متواضعانه پيشنهاد مي کنيم که سالن مذاکرات به عنوان مکاني عاري از افراد مست اعلام شود.
به نوشته دِآتلانتيک واير ، برخي ديپلماتها پس از اين هشدار با ذکر جزئيات اعلام کردند   مذاکرات بودجه تا پاسي از شب به درازا کشيده شده بود و برخي هيئت ها آشکارا مست بوده اند.
يکي از اين نمايندگان که خواست نامش فاش نشود به مطبوعات گفته است : يک بار منشي مذاکرات به حدي مست بود که مجبور شدند جايگزيني براي او تعيين کنند.
يک ديپلمات ديگر از همکاري ياد مي کند که در مذاکرات شرکت کرده بود و ناگهان بر اثر مصرف بيش از حد الکل به زمين مي افتد.  جوزف تورسلا مي گويد در جريان يکي از نشست ها ، يکي از نمايندگان به حدي زياده روي کرده بود که استفراغ کرد.






برچسب ها: بین الملل ، مستی ، سازمان ، ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار