رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی حفاظت از منابع طبیعی را یک وظیفه همگانی دانست و گفت: حفاظت از عرصه های طبیعی موجب توسعه پایدار می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران بيرجند ، غلامرضا هادربادی در مراسم روز درختکاری در مرکز صدا و سیمای استان، اظهارداشت: چالش امروز فراروی بشریت کمبود آب شیرین و افزایش بیابان زایی است.

وی با توجه به پایین بودن سرانه جنگل در کشور بر حفظ و حراست بیشتر بر منابع طبیعی تاکید کرد.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه بیابان های ایران بیش از بیابانهای کشور است، افزود: هم اکنون در دنیا 0.2 هکتار برای هر نفر و در ایران 0.5 هکتاربرای هر نفر بیابان وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه حفظ منابع آب و خاک با اقدامات منابع طبیعی انجام می شود، بیان کرد: منابع طبیعی بر حفظ سلامت عمومی و افزایش امید به زندگی در جامعه بسیار زیادی داشته و باید بیش از پیش حفظ و حراست شود.

هادربادی با اشاره به اینکه شاخص های توسعه کشورها امروز حفظ رشد اقتصادی نبوده بلکه توسعه انسانی است،افزود: از مولفه های توسعه انسانی آموزش، ارتقاء سلامت و امید به زندگی است.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه داشتن زمین های کشاورزی و نداشتن اسناد از دغدغه های روستائیان است، یادآور شد: برای رسیدگی به امورات روستائیان باید نسبت به صحت گفته کشاورزان کارشناسی لازم انجام شود.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی نیز در این مراسم با بیان اینکه درختکاری اثرات زیست محیطی فراوانی در جامعه دارد، افزود: کنترل آلودگی و کیفیت هوا، کاهش آلودگی صوتی ، کمک به زندگی پرندگان و حیوانات و ترسیب کربن از جمله این اثرات است.

محمد ثقفی با اشاره به اینکه فواید اجتماعی و فرهنگی درخت و درختکاری بسیار بیشتر از فواید اقتصادی آن است، بیان کرد: درخت موجب ایجاد آرامش و تعالی روح، بهبود و تسهیل کننده بیماری می شود.

وی بر سرمایه گذاری در راستای ترویج فرهنگ درختکاری در بین کودکان و نوجوانان تاکید کرد./ع

برچسب ها: حفاظت ، منابع ، طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.