سیاره کپلر b37 که به تازگی شناسایی شده است کوچکترین سیاره فراخورشیدی کشف شده محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران: کوچکترین سیاره فراخورشیدی با نام کپلر b37 که به دور ستاره کپلر 37 در حال چرخش می باشد و فضاپیمای کپلر سه سیاره کپلر b37 کپلر c37 و کپلر d37 را به روش گذر و در دوره ای 978 روزه در پیرامون ما در یافته است.

ستاره ها در منظومه کپلر ستاره ای معمولی در رشته اصلی می باشد و تقریبا 80 درصد جرم خورشید را دارد با این حال دمای این ستاره از خورشید منظومه شمسی ما نیز بسیار کمتر است.

دانشمندان در خصوص اندازه های این سیارات عنوان کردند: کپلر b37 و c اندازه ای برابر با 0/3 و 0/7 زمین را به خود اختصاص داده و کپلر d37 دو برابر زمین است.

کوچکترین سیاره فراخورشیدی کپلر b37 یک سیاره سنگی و بدون جو با شعاعی حدود یک سوم شعاع زمین است که تقریبا هم اندازه ماه و کوچکتر از عطارد سیاره گریزپای منظومه شمسی می باشد و در فاصله بسیار نزدیکتر از فاصله عطارد به خورشید به ستاره مادر خود دارد به طوری که هر 13 روز می تواند یک دور کامل در مدار خود طی کند، با وجود اینکه ستاره مادر (کپلر) این مجموعه از خورشید ما سردتر است دمای این سیاره ی کوچک آن قدر بالا می باشد که نبود آب مایع و حیات در آن قطعی است./ع2

برچسب ها: خورشید ، ستاره ، منظومه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار