Galaxy S IV، گوشي هوشمند بعدي سامسونگ که ماه بعد عرضه مي شود، نرم افزار قابل توجه و يک ويژگي هيجان انگيز و جديد دارد‌ و آن‌ "سنسور چشمي" است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از نيويورک تايمز، يک کارمند ناشناس شرکت سامسونگ که خواسته نامش فاش نشود، مي گويد: اين تلفن چشم هاي کاربر را دنبال مي کند که بداند به کدام سمت حرکت مي کند و صفحه را در همان جهت جابجا مي کند.

نوع کار اين دستگاه بدين صورت است که وقتي کاربري در حال مطالعه متني است و به پايان متن مي رسد، اين نرم افزار با تشخيص چشم هاي کاربر به صورت خودکار به صفحه بعد رفته و پاراگراف بعدي را نمايش مي دهد.

البته اين منبع نگفته که براي اين ويژگي از چه تکنولوژي اي استفاده شده و اينکه آيا به اين ويژگي در کنفرانسي که 14 مارس در نيويورک براي معرفي Galexy S IV برگزار مي شود اشاره خواهد شد يا خير. 

اين کارمند شرکت سامسونگ گفته است در اين نمونه ارزش نرم افزاري از اهميت بيشتري نسبت به ارزش سخت افزاري برخوردار است.

البته شرکت سامسونگ امتياز اين اختراع خود را در ماه ژانويه در اروپا و در ماه فوريه در آمريکا ثبت کرد و امتياز آن را براي تمامي نرم افزار هاي رايانه اي، انواع تلفن همراه و تبلت و دوربين هاي عکاسي در انحصار خود گرفت.

کوين پکينگهام، مدير محصولات شرکت سامسونگ در مصاحبه اي، از دادن اطلاعات درباره تلفن همراه جديد طفره رفت. وي تنها به اين نکته اشاره کرد که سخت افزار آن قابل مقايسه با نرم افزار آن نيست و به طور خلاصه "تلفن فوق العاده ايست".

البته اين ويژگي تقريباً نوعي ارتقاي ويژگي کنوني گوشي Galexy S III است. اين گوشي به شما نگاه مي کند و در حالي که گوشي شما مقابل چشمانتان باشد ، صفحه آن خاموش نمي شود.
Tobii شرکتي است که با دريافت 21 ميليون دلار از شرکت Intel در سال گذشته بروي اين تکنيک که با استفاده از سنسور هاي infrared حرکات چشم را دنبال مي کند.

با توجه به اينکه گوشي Galexy S III پر فروش ترين گوشي شرکت سامسونگ بوده است ، راهي شدن گوشي جديد آن ها به بازار کاملا قابل پيش بيني بود. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار