قانون تنها در جامعه دیده نمی شود پیست های اسکی نیز خود مجموعه ای از علاقه مندان به این رشته هستند که می بایست قوانینی در خصوص استفاده این جامعه نه چندان کوچک از پیست وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران ،‌فدراسیون جهانی اسکی قوانین زیادی برای اسکی بازان تدوین کرده است قوانینی  که برای استفاده  هر چه بهتر و ایمن تر اسکی بازان از پیست بکار می روند مروری بر نمونه هایی از این قوانین در پیست های اسکی خالی از لطف نیست

مقدم تر از هر چه در پیست اسکی است می بایست ورزشکاران این رشته احترام به سایر اسکی بازان، کارکنان و عوامل پیست ها را فراموش نکنند.
 
نکته مهم بعدی دیگر این است که هر اسکی باز حتما بايد مدارک شناسایی را با خود به همراه داشته باشد به خصوص هنگام حوادث احتمالی چنین مدارکی استفاده می شود  اسکی بازان باید حتما به علائم و نشانه های موجود که بیان کننده محدوده های ایمن و درجه دشواری پیست توجه داشته باشند هم چون اتومبیل های در حال حرکت در خیابان ها، اسکی بازان نیز باید بر روی سرعت خود کنترل داشته باشند به ویژه درمکان هایی که دید مناسب وجود ندارد و یا پر ازدحام هستند اسکی بازان باید احتیاط بیشتری بر روی سرعت خود داشته باشند.
 
درکنار سرعت، مراقبت در خصوص سبقت نیز باید صورت پذیرد یکی دیگر از قوانین مهم در پیست های اسکی این است که اسکی بازان باید در صورت داشتن بیمادی  های مزمن و یا مصرف داروهای خاص حتما در خصوص اسکی  کردن با پزشک مشورتی داشته باشند.

 اسکی بازان هم چنین در قبال تجهیزات نامناسب و فرسوده خود مسئول هستند در واقع مسئولیت جبران خسارت در صورت وقوع حوادث ناشی از فرسودگی تجهیزات بر عهده خود اسکی باز است و از این حیث ورزشکاران باید توجه زیادی به این قضیه داشته باشند.
این تنها  بخشی از قوانین موجود در پیست های اسکی است./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار