در دومین همایش بین المللی سوختگی 104 مقاله ارائه خواهد شد که این میزان نسبت به سال گذشته بیش از 25 درصد رشد کرده است.

به گزارش خبرنگار علمي  باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، علی منافی دبیر دومین همایش بین المللی سوختگی امروز در این همایش گفت: 104 مقاله به دبیرخانه کنگره رسید که نسبت به سال گذشته بیش از 25 درصد رشد کرده است.
 
وی افزود: از این تعداد 71 مقاله برای سخنرانی، 50 مقاله برای پوستر و 20 سخنرانی مدعو نیز وجود دارد ،  همچنین پانل های مربوط به مسائل سوختگی نیز ارائه می شود.
 
منافی به تاریخچه سوختگی اشاره و تصریح کرد: امروزه در این امر دیگر جایی برای آزمون و خطا جهت درمان سوختگی ها نیست بلکه ما باید از آموزه های دیگران بهره ببریم، بنابراین یادگیری روش های پیشگیری سوختگی از ضروریات است.
 
وی خاطر نشان کرد: شاید شعار ما فریادی برای همین قضیه باشد، زیرا بیماران سوختگی حتی بعد از عمل جراحی پلاستیک نیز، رضایت کامل را کسب نمی کنند.
 
منافی در ادامه به برخی نکات پیشگیری اشاره و تصریح کرد: افزایش سطح رفاه خانواده اجرای ضد حریق در ساخت و سازها استفاده از مواد غیر قابل اشتغال در ساخت و سازها داشتن امکانات اطفاء حریق داشت معابر همیشه باز برای آتش نشانی ها استفاده از سیستم های کنترل و قطع کننده برق و گاز در حوادثی (مثل زلزله) جلوگیری از بروز جنگ، تجهیز مدارس، آموزش به دانش آموزان رد مدارس، آموزش عموم توسط رادیو و تلویزیون، آموزش حرفه ای برای مشاغل در معرض خطر، آموزش کارکرد با وسایل سوزاننده و کاهش دسترسی کودکان به مواد سوزاننده می تواند در این امر مفید واقع شود.
 
وی در پایان چهارشنبه سوری اشاره و اظهار کرد: به عنوان مثال در چهارشنبه سوری می توانیم با آموزش افراد، بجای استفاده از مواد محترقه، به جشن و شادی های بی خطر بپردازیم./ع2
برچسب ها: مقاله ، سوختگی ، بیمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار