ريیس دانشگاه آزاد تهران مرکز دانشگاه ها را در محل مناسبی برای اسلامی کردن دانش دانست.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران ؛دکتر فردوس حاجیان رئیس دانشگاه آزاد تهران مرکزی در مراسم تجلیل از نخبگان فرهنگی این دانشگاه گفت:معنای دانشگاه‌ها فقط این نیست که تفکیک جنسیتی کنیم، نمازخانه داشته باشیم و از این دست کارها را انجام دهیم این کارها مسلمان تربیت کردن است و دانشگاه علاوه بر این باید دانش را هم اسلامی کند.

حاجیان تصریح کرد: هر عملی برای اداره کشور ضروری است تحصیلش واجب است و همه اساتید باید برای رضای خدا کار کنند این یک عمل دینی است.

وی همچنین گفت: اخلاق داشتن در بین اصحاب دانش مسئله مهمی است، نخبه‌هاباید اخلاق داشته باشند یک نخبه باید بداند که عالم محضر خداست و در محضر خدا نباید خیانت کرد و ما هم فقط برای نخبگان با اخلاق هزینه می‌کنیم.

وی گفت: ایران به نخبگان با اخلاق نیاز دارد، به کسانی که به کشور خدمت کنند.
حاجیان با بیان این نکته افزود: در تهران مرکزی در سال 91، 95 درصد نخبگان، فرزانه و متعالی هستند و 5 درصد دیگر هم باید تغییر کنند و در صورت تغییر نکردن ما دیگر حمایتی از آنها نمی کنیم.
رئیس دانشگاه آزاد تهران مرکزی خاطرنشان کرد: حمایت من شامل  دو محور است: 1- حمایت فردی که شامل  ارتباط اینجانب با یونسکو است و حمایت دیگر شامل حمایت‌های دانشگاه است و ما زمانی از نخبه‌ها حمایت می‌کنیم در تحقیقات ما معدلشان از 100 نمره 51 شود./ع2
برچسب ها: دانشگاه ، دانش ، نخبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار