مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: گرد و غبار و باران در خوزستان تا پایان وقت فردا تقویت می‌شود و به این دلیل اوج بارش‌ها باران از فردا در خوزستان محقق می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،مسعود دهملایی اظهار کرد: با استقرار زبانه کم‌فشار در سطح زمین همانگونه که انتظار می‌رفت با تغییرات قابل‌ملاحظه فشار هوا در سطح زمین مواجه هستیم که باعث گرد و خاک محلی در نیمه غربی و جنوبی استان شده است.

وی افزود: در لایه میانی جو نیز خط ناپایداری تشکیل شده که تا فردا تقویت شده و به همراه سامانه کم‌فشار در سطح زمین انتظار بارشهایی را در استان فراهم می‌آورد.

*گرد و غبار و باران در اکثر نقاط استان

مدیر کل هواشناسی خوزستان اظهار کرد: مناطق شمالی استان و ارتفاعات نیمه شمالی، نیمه ابری تا ابری بتدریج همراه با بارندگی و رعد و برق و گاهی همراه با وزش باد و مناطق مرکزی و غربی، نیمه ابری تا ابری همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد قابل‌ملاحظه و گرد و خاک خواهد بود.

دهملایی تاکید کرد: مناطق ارتفاعات نیمه شرقی و جنوب شرقی، نیمه ابری بتدریج همراه با بارندگی و رعد و برق و وزش باد قابل‌ملاحظه و گرد و خاک و مناطق ساحلی و جنوبی، نیمه ابری تا ابری بتدریج همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد قابل‌ملاحظه و گرد و خاک است.

*وزش تندباد با سرعت 50 کیلومتر بر ساعت

دهملایی اظهار کرد: وضعیت هوا، نیمه ابری همراه با رگبار و احتمال رعد و برق و گرد و غبار و خاک جهت باد، شرقی، جنوب شرقی تا جنوب غربی، سرعت باد 20 تا30 کیلومتر در ساعت و ماکزیمم سرعت باد 50 کیلومتر در ساعت خواهد رسید.

وی خاطر نشان کرد: در شبانه روز گذشته امیدیه با 33.2 و دهدز با 13.5 درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط گزارش شده‌اند و حداکثر دمای اهواز به 27.3 و حداقل به 18.2 درجه سانتیگراد خواهد رسید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.