قرار است جزیره گوام با لاشه موش‌های سمی از مارهایی پذیرایی كند كه اهالی جزیره را گزیده و سیم‌های برق را از كار می‌اندازند.

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران ؛ ایالات متحده قصد دارد كه به منظور كشتن مارهای درختی قهوه‌ای رنگی كه جزیره را تحت سلطه خود درآورده‌اند، منطقه كوچك گوام را با موش‌های مرده آلوده به مسكن استفاده كند.

این خزندگان كه می‌توانند تا ۳ متر هم رشد كنند نزدیك به ۶۰ سال است كه بر این منطقه چون عذاب و بلا نازل شده‌اند. از زمانی كه در جنگ جهانی دوم كشتی‌های نظامی آمریكا به طور سهوی این مسافران قاچاقی را در گوام پیاده نموده است.
حال شدیدا این هراس وجود دارد كه  این موجودات سوار بر هواپیما شده و خود را به جزایر هاوایی رسانده و حیات وحش این جزیره را به خطر بیندازند.
نتیجتا دانشمندان دولت آمریكا بر آن شدند كه به طور پراكنده توسط پایگاه نیروی هوایی اندرسون عملیات پرتاب موش را برای دادن یك بلیط بدون برگشت به مارها آغاز كنند.

دانشمندان باور دارند كه شاید حدود ۲ میلیون خزنده در گوام زندگی كند كه همچنان مشغول به كشتار حیات وحش، نیش زدن اهالی و حتی نابودی سیم‌های برق با خزیدن بر روی آنها هستند.
بیشتر پرندگان بومی گوام به خاطر حضور این مارها منقرض شده ‌اند. دنیل وایس، معاونت دایره خدمات حیات وحش آمریكا در هاوایی، گوام و جزایر اقیانوس آرام گفت: «ما برای حل این مسئله به یك مرحله جدیدی وارد می‌شویم. هیچ جای دیگر دنیا نیست كه مانند گوام دارای مشكلاتی این‌چنین با مارها داشته باشد.»

این مارها می‌توانند از تیرهای چراغ برق و سیم‌ها بالا بروند، باعث قطعی برق‌ بشوند، یا به خانه‌ها خزیده و مردم را بگزند. آنها به شكارشان زهر تزریق می‌كنند اما برای انسان‌ها كشنده نیست.

 هراس و هزینه سنگینی كه این مارها بر حیات وحش بومی وارد كرده‌اند، باعث مخدوش شدن چهره گوام به عنوان یك محل توریستی شده است.
لاشه‌ موش‌ها با استامینوفن، ماده موثر در بعضی از مسكن‌ها چون تایلنول آلوده شده است.
برخلاف اكثر مارها، مارهای درختی قهوه‌ای از خوردن طعمه‌ای كه خودشان نكشته‌اند ابایی ندارند. این موجودات شدیدا در برابر استامینوفن، دارویی كه برای انسان‌ها بی‌خطر است آسیب‌پذیرند.

موشها را از بالای چرخ‌بال و با دست در جزیره رها خواهند كرد. این پروژه در اوایل آوریل یا ماه مه شروع خواهد شد.
در راستای این كه موش‌ها حتما طعمه مارها شوند، محققان آمریكایی محل دقیق زندگی و تجمع این مارها را تخمین زده‌اند و موش‌ها را در آن مناطق رها می‌سازند.

منبع: نيمروز

برچسب ها: مار ، موش ، سمی ، بمباران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.