انگلیس در قبال پرونده سوریه از پشت پرده خارج شده و جای فرانسه را پر کرده و به فرماندهی جنگ و توطئه علیه سوریه اقدام کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه الاخباریه سوریه ؛ ابتکار جان کری وزیر خارجه آمریکا برای حل وفصل سیاسی در سوریه منتظر چیست ؟ کری از این ابتکار خبر داده اما آن را هنوز به اجرا نگذاشته است.

با توجه به اظهارات هم پیمانان آمریکا در خصوص موضوع سوریه ، برخی از هم پیمانان واشنگتن یعنی عربها و ترکها همچنان مواضع خود را در قبال رهبران در سوریه تکرار می کنند این در حالی است که اظهارات مقامات اروپایی نشان می دهد انگلیس پس از دیدار جان کری و سرگئی لاورف وزیر خارجه روسیه در برلین در قضیه سوریه پا به جلو گذاشته تا جای فرانسه را که در این خصوص عقب نشینی کرده است پر کند .

واشنگتن در تلاش است چیزهایی به روسیه بدهد و مدتی دیگر آن چه را داده است پس بگیرد .مشخص است که جان کری هیچگونه ابتکاری ندارد بلکه حامل ابتکار وقت کشی بیشتر است تا روسها در برابر شرایط واشنگتن تسلیم شوند.آمریکا با اتکا به حسابهای قدیمی به دنبال این است که در ارتباط با قضیه سوریه با روسها به نتیجه‌ای برسد .

هدف جان کری ، هماهنگی مجدد نقشهاست تا این نقشها با سیاست قدیمی واشنگتن یعنی دوگانگی در حرف و عمل و فعالیت در پیدا و پنهان منسجم باشد. قطر ، ترکیه و اخوان المسلمین اضلاع مثلثی هستند که طی ماههای طولانی گذشته بر سرنگونی نظام سوریه گاهی با حمایت از باندهای تروریستی مسلح و گاهی با روند سیاسی فریبکارانه پافشاری کرده‌اند این در حالی است که اروپا و آمریکا در مقابل موضع پایدار روسیه از خود نرمشهایی نشان داده اند اما مهمترین موضوع کنونی از پشت پرده خارج شدن و علنی شدن نقش انگلیس است تا حمله به دمشق را رهبری کند .

شاید از بین رفتن محدودیتهای لندن در خصوص تعامل مستقیم با جنبشهای تندروی دینی ، علت تغییر موضع انگلیس در قبال سوریه است این در حالی است که انگلیسی‌ها برای تحقق توطئه علیه دمشق هر آنچه توانسته اند انجام داده‌اند اما انگلیسیها این اقدامات را قبلا در حاشیه به صورت آشکار و پیدا انجام داده اند.

واشنگتن لندن را ترغیب کرده است که آشکارا وارد عمل شود .تاکتیک حمایت از گروههای تروریستی که شعارهای دینی افراطی سر ندهند ، خطر این گروهها را از لندن که میزبان برخی از آنهاست دور می کند همچنین باعث می شود دوگانگی سیاست انگلیس بر جهانیان آشکار شود .انگلیسی ها از هنگامیکه به عنوان قدرت استعماری ظاهر شده‌اند سیاست دو گانه خود را پنهان کرده‌اند .

انگلیس با فشارهای آنی روبرو نیست اما صعود چین و روسیه و جبهه اقتصادی بریکس برای لندن یک موضوع سرنوشت ساز است . انگلیس از بحران اقتصادی که همسایگانش با آن درگیر هستند فعلا در امان است اما این در امان بودن همیشگی نیست .محاسبات راهبردی لندن می گوید جلوگیری از پیشروی شرق و آمریکای لاتین غیر قابل بحث است به ویژه آنکه برخی قدرتهای نوظهور مانند چین و هند از انتقام از امپراتوری انگلیس چشم پوشی نخواهند کرد. امپراتوری انگلیس در طول دهها سال هند و دیگر کشورهای تحت سلطه خود را چپاول کرده بود.




                           آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: انگلیس ، فرانسه ، تروریست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار