پل معلق فلزی بابلسر یکی دیگر از نمادهای این شهر ساحلی است که در سال ۱۳۱۳، قبل از جنگ جهانی دوم توسط مهندسین آلمانی و سوئدی بر روی بابلرود احداث شد .


به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران، این پل به طول ۸۰ متر، عرض هشت متر و ارتفاع ۱۶ متر اولین پل ماشین رو است که شرق و غرب بابلسر را بهم پیوند می دهد و راه ارتباطی بابلسر ، فریدونکنار و در مسیر شاهراه شرقی _ غربی استان می باشد و بسیار پرتردد است.
 
براساس اين گزارش : پل پیاده رو (پل کوچک) که این پل کوچکترین پل بابلسر است در سال ۱۳۲۸ بر روی بابلرود احداث شد و تا چندی پیش گردشگران از روی این پل تردد می کردند ولی به دلیل شکستگی قابل ملاحظه ای که دارد دیگر ترددی از روی آن صورت نمی گرفت که اخیرا با ترمیم مجدد دوباره وسایط نقلیه نیز از آن عبور می کند.
گفتني است :  تپه های باستانی به ثبت رسیده میربازار مربوط به هزاره اول قمری از آثار باستانی محسوب می شوند و ازاین تپه ها آثار باستانی از قبیل ظروف گلی، تکه پاره های آجر و سفالهای منقوش کشف شده است.
شايان ذکر است : این تپه ها رجب کتی ، احمد کتی ،علیجان کتی ، محمدعلی کتی ،عبداله کتی، چمازکتی، عیسی کتی،کتی خردمرد ، قلعه احمدکلا نام دارند که در شرق بابلسر در مسیر بابلسر به بهنمیر و در اراضی کاله عرب خیل آجرهای قالب بزرگی نظیر آجرهای دوره ساسانی کشف شده است.
در پايان اين گزارش آمده است :  منطقه نمونه گردشگری ‘میرود’بهنمیر از توابع بابلسر نیز از جاذبه های گردشگری و توریستی زیبا است که فضای سرسبز و جنگلی همراه با پارک کودک در کنار دریا زیبایی خاصی به این منطقه بکر داده است که روزانه پذیرای گردشگران و مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور است که استفاده از این فضا خالی از لطف نیست/ک
برچسب ها: معلق ، ساحل ، پرتردد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.