براساس منابع ارزي که توسط بانک مرکزي استحصال شده، براساس تصميمات گرفته شده اقدامات اساسي را براي ترميم بازار ارزي کشور به مرحله اجرا گذاشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، سید شمس‌الدین حسینی امروز در حاشیه همایش اقتصاد مقاومتی در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش نرخ ارز در بازار، اظهارداشت: با توجه به افزایش عرضه ارز در مرکز مبادلات ارزی و کاهش فشار تحریم‌ها، نرخ ارز در بازار کاهش یافت.
وی ادامه داد: تصميمات مسئولان براي بازار ارز به ويژه ادامه روند کاهش قيمت آزاد استحصال منابع ارزي باعث شده که تزريق ارز به مرکز مبادلات ارزي به موقع انجام شود که اين خود تاثير مثبتي بر روي روند کاهش قيمت ارز در بازار آزاد داشته است.
وزير اقتصاد تصريح کرد: تحريم ها اگرچه تاثيرگذار بوده، اما بايد درنظر داشته باشيم وقتي که خود آنها واقعيت ها را مي شکنند و مي بينند که مثلا بانکهاي ما به هيچ عنوان تخلفي انجام نداده اند، مجبور مي شوند که شرايط را به گونه ديگري نمايند.
وي ادامه داد: براساس ايجاد تعامل بيشتر جلسه اي با حضور مديران بانکي و رئيس جمهور براي بهبود بازار ارز برگزار شد.
ضمن آنکه نرخ ارز در قانون بودجه باتوجه به جلساتي که با نمايندگان مجلس برگزار شد، به هيچ عنوان در شرايط کنوني قيد نشده، اساسا وقتي که ارز در بودجه تعيين نمي شود، اين به اين معناست که چرا بايد نرخ ارز را در بودجه تعيين کنيم؟
حسيني تصريح کرد: برخي از اقلام مانند نفت و بودجه صرفا جنبه محاسباتي دارند، مثلا قيمت نفت اگر در بودجه 120 تومان در نظر گرفته شود، نبايد در نظر داشته باشيم زماني که قيمت اين محصول در بازارهاي جهاني 150 دلار اعلام شد، چگونه بايد آنرا تنظيم کنيم؟
سخنگوي اقتصادي دولت عنوان کرد: تعيين کننده قيمت نفت بازار جهاني است نه بازار داخلي./س
برچسب ها: اقتصاد ، ارز ، خودرو ، قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار