چهارمین همایش فصلی کارکنان سازمان بازرسی شهرداری تهران با حضور معاون خدمات شهری و رئیس این سازمان در تالار ایران زمین برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی شهرداری تهران عبداللهی با بیان این مطلب که بازرسی و دستگاه نظارت عصا و نقطه اتکای سیستم و مدیران است گفت : بازرسین با نظارت آشکار و پنهان خود هشدارها و آلارم ها را به مدیران منعکس می کنند تا آنان در مسیری که برایشان مشخص شده کارها را دنبال و پیگیری کنند.
 
وی گفت: بازرسی تنها یک کار اداری نیست و بازرس باید با وجدان و ایمان کافی به کار خود بپردازد.
 
معاون خدمات شهری شهرداری تهران پیشگیری از وقوع تخلف و رفع نواقص را از مهمترین آثار بازرسی در یک سیستم عنوان کرد و اظهار داشت: جلوگیری از رشد و تکرار عوامل تخلف، اجرای قانون برای نیل به هدف های پیش بینی شده، تضمین سلامت جامعه و امنیت شغلی، شناسایی افراد متخلف و افراد لایق و دلسوز و دستیابی سهل الوصول به اهداف از جمله اثرات بازرسی است.
 
عبداللهی با اشاره به قرار گرفتن سامانه های 137 و 1888 در مجموعه بازرسی گفت: هرچه اندازه یک سازمان بیشتر می شود مدیران و کارکنان باید مسئولیت بیشتری را بر عهده بگیرند.
 
وی سامانه های 137 و 1888 را دریچه نگاه مردم به شهرداری عنوان کرد و افزود: این دو سامانه مسیر راه را برای مدیران شهری روشن و راهنمای آنان در شناسایی نقاط قوت و ضعف هستند.
 
رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران در این همایش با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع مردم خراسان شمالی و تبریز گفت: ما مفتخریم  رهرو راهی هستیم که برای مبانی دینی حجت زنده داریم و حجت زمان ما همیشه ما را رهنمون ساخته و به ما تذکر و ارشاد داده اند.
 
وی گفت: مدیران اجرایی کشور باید خود را مخاطب اصلی فرمایشات مقام معظم رهبری قرار دهند و موضوعاتی که به فرهنگ شهرنشینی بر می گردد حتما می تواند برای مدیران شهری تاثیر گذار باشد.
 
فیضی عنوان کرد: فرمایشات ایشان این جرات را به مدیران اجرایی می دهد که در چارچوب اخلاق دینی و ضوابط به موضوعات و سوالات مطرح شده از سوی ایشان پرداخته و وظایف خود را انجام دهند.
 
وی اظهار داشت: حداقل نتیجه ای که می شود از این تذکر، هشدار و فریاد بلند گرفت این است که یک مقدار به کارکردهای خودمان در حوزه شخصی تامل کنیم.
 
رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران گفت: تغییرات باید از حوزه شخصی شروع شود تا در محیط کار و جامعه تاثیر گذار باشد.
 
وی با اشاره به این موضوع که جامعه نیاز به آرامش و خدمت دارد افزود: باید با وجدان کاری و در چارچوب ضوابط مسئولیت و تعهدات خود را به دور از بداخلاقی های جاری در جامعه انجام دهیم و چنانچه کار برای رضای خدا باشد انتقادات و ایرادات خللی در آن ایجاد نمی کند.
 
فیضی عنوان کرد: افراد جامعه قدرت تفکیک دارند و حاکمیت، دفاع مقدس و مبانی دینی و اعتقادی را با اشکالات یک عده از افراد مخلوط نمی کنند و بر مبانی پایبند هستند لذا ما نیز باید نگران وظیفه و تعهد خود در قبال مردم باشیم.
 
وی اظهار داشت: وظیفه مدیران و کارکنان سازمان بازرسی حراست و نظارت بر توان موجود در شهرداری اعم از بودجه، منابع انسانی و اهداف است.
 
فیضی گفت: امروز ارائه خدمات با حداقل سود و توجه به اقشار آسیب پذیر وظیفه اصلی مدیران اجرایی است و شهرداری تهران نیز در این مسیر گام برداشته و بازرسین باید نظارت کنند تا اموال و بودجه عمومی در جای خود هزینه شود.
 
وی ضمن تاکید بر نظارت و دقت بیشتر بر عملکرد اداری و اجرایی مدیران افزود: بازرسان باید در فضایی خارج از حب و بغض گزارشات خود را همراه با صدق و صحت و در زمان مناسب به مدیران ارشد ارائه کنند.
 
حسین رحمت جانشین رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران نیز با اشاره به این موضوع که نگهداشت شهر از وظایف ذاتی شهرداری است گفت: نظارت بر طرح نگهداشت شهر از رئوس کار سازمان بازرسی است و بازرسین باید نظارت فعال سیستمی و میدانی از نحوه عملکرد مجموعه ها داشته باشند.
 
وی افزود: بازرسین باید با اقتدار و صحت عمل مشارکت افراد صدیق را جلب و فضا را برای متخلفین ناامن کنند.
 
در ادامه این همایش ، رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران از بازنشتگان این سازمان تقدیر و تشکر نمود./ل
برچسب ها: بازرسی ، نقطه ، اتکا ، سیستم ، مدیران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار