عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به تحقیق و تفحص از وزارت نفت گفت: افزایش قیمت قیر و عدم نظارت بر آن علت اصلی تحقیق و تفحص از وزارت نفت است چراكه پاسخ مسئولين اين وزاتخانه براي ما قانع‌كننده نبوده است.

علیرضا خسروی نماینده مردم سمنان و مهدی شهر در مجلس، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، از تحقیق و تفحص از وزارت نفت خبر داد و گفت: این تحقیق و تفحص به خاطر افزایش بی‌رویه قیمت قیر و فرآورده‌هاي نفتي است كه پاسخ مسئولين وزارت نفت براي ما قانع کننده نبوده است.

وی ادامه داد: چرا باید قیمت قیری که مواد اولیه آن از مجموعه پتروشیمی تأمین می‌شود از تنی 30 هزار تومان به یک میلیون و 200 هزار تومان افزایش یابد؟ اين افزايش قيمت برمبناي درستي نيست و بايد نظارت اساسي بر آن اِعمال شود.

عضو کمیسیون عمران افزود: با خصوصی‌سازی در كشور، به مشکلات اضافه شده است چرا كه آنها به رقابت توجهي ندارند. چرا باید مقداری قیر وارد بورس شده و بقیه آن به ساير كشورها صادر شود؟

خسروی با اشاره به افزایش قیمت قیر تصریح کرد: عملیات بیشتر جاده‌های کشور که زیرسازی آنها آماده است به خاطر افزایش قیمت قیر به تأخير افتاده است.

عضو کمیسیون عمران در خاتمه با اشاره به نظارت بر قیمت قیر تصريح كرد: تعزیرات نباید منتظر باشد تا بعد از وقوع تخلفی رسیدگی و نظارت کند بلکه دادستان بعنوان مدعی‌العموم می‌تواند قبل از وقوع تخلف نیز نظارت داشته باشد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: قیر ، وزارت ، نفت ، تفحص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار