نجيب میقاتی نخست وزیر لبنان گفت: من نامزد انتخابات پارلمانی پیش رو خواهم بود و اگر در انتخابات شرکت کنم دیگر نخست وزیر نخواهم بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از المنار، نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان دوشنبه شب طی نطقی تلویزیونی تاکید کرد نگرانی لبنانی‌ها درباره انتخابات و مسئله امنیت، حقوق، دولت و رابطه با سوریه شناخته شده است.

وی افزود: این دومین دولتی است که ریاست آن را برعهده میگیرم و در هر دو دولت با مشکلاتی روبه رو بود اما همان گونه که در دولت نخست موفق بودیم در دومی نیز موفق خواهیم بود.

وی تصریح کرد: بطور قطع اختلافاتی در برخی از موضوعات در دولت وجود دارد و نباید در موقع بروز اختلاف شتابزده عمل کرد و ما تلاش می کنیم که در این مواقع گل به خودی نزنیم.

نخست وزیر لبنان با انتقاد از اینکه همه تقصیرها در کشور بر گردن دولت انداخته می‌شود گفت: وقتی یک شهروند با سیگار وارد رستورانی می‌شود باید پرسید دولت کجا است که جلوی وی را بگیرد؟ دولت نمی‌تواند برای هر نفر یک مامور بگذارد.

میقاتی ادامه داد: بله تخلفاتی صورت می‌گیرد و شکاف‌هایی وجود دارد و من نمی گویم که دولت شاهکار کرده است اما باید واقع نگر باشیم و مشکلات در لبنان و منطقه را بشناسیم.

وی افزود: اگر ما اکنون مشکلی داریم معارضان به جای اینکه راه حلی ارائه بدهند دولت را سرزنش می‌کنند. ما دنبال معارض واقعی هستیم نه طرفی که عوام فریبی کند ما امیدواریم که بحث درباره مشکلات و حل و فصل آنها تنها در پارلمان صورت گیرد.

میقاتی گفت: هر زمانی که متوجه بشوم که استعفایم بهتر از ماندن برای کشور است به طور حتم استعفا می‌دهم و هیچ فردی بر من فشار نمی‌آورد.

وی ادامه داد: اما من فکر می‌کنم که استعفا به کجا خواهد رسید امروز من قربانی هستم و همه ضربه‌ها را به خاطر لبنان می‌خورم تا جایی که به من بگویند از ماندن در دولت چه استفاده‌ای می‌بری، من می‌توانستم از تشکیل کابنیه عذر بخواهم اما معتقد بودم که کشور به آمدن من نیاز دارد و درباره قانون انتخابات نیز اجماع نظر اهمیت دارد.

میقاتی گفت: من نامزد انتخابات پارلمانی پیش رو خواهم بود و اگر در انتخابات شرکت کنم دیگر نخست وزیر نخواهم بود.

انتخابات پارلمانی لبنان در ماه مي آتی برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار