مدیر کل عشایر خراسان‌رضوی گفت: اگر ما بتوانیم میانگین وزن دام را حداقل سه کیلو افزایش دهیم استان از واردات گوشت قرمز از خارج خراسان‌رضوی بی‌نیاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد علی‌اکبر معمارزاده در جلسه بررسی و ارزیابی و تقدیر از تلاشگران و حامیان عشایر خراسان‌رضوی اظهار کرد: بیشترین تولیدات گوشت قرمز از دام سبک را عشایر تولید می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این خصوص گفت: جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی در تنوع‌بخشی از عشایران حمایت می‌کند. پرواربندی شتر یکی از بهترین راه‌های درآمد عشایر به شمار می‌رود و بنده پیشنهاد می‌کنم که مسئولان عشایری پیگیر پرواربندی شتر در عرصه‌های عشایری باشند.

سیدمحمد طباطبایی افزود: عشایر باید از دوران تولید سنتی عبور کرده و به تنوع بخشی و کامل کردن زنجیره تولید محصولات پروتئینی روی بیاورند.

در ادامه محمد قرائی مدیر عامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی عشایری خراسان‌رضوی گفت: با اعتبار 60 میلیارد ریال حمایت‌های لازم از عشایر را در دستور کار خود داریم و در این راستا به تامین نهاده‌های علوفه‌ای عشایری اقدام کرده‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: در سال 1390 تعداد 794 قرارداد پرواربندی را با عشایر امضا کرده و در مدت 106 روز معادل هزار و 115 تن وزن اولیه دام‌های پرواری را به هزار و 920 تن رسانده و میانگین افزایش وزن هر دام در این دوره 24 کیلو و متوسط وزن دام در زمان کشتار 43 کیلو گرم بوده است.ع/

 

 

 

برچسب ها: واردات ، گوشت ، قرمز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.