مدیرعامل موسسه باغات آستان قدس رضوی گفت: با توجه به نیاز باغات به نهال مرغوب، طرح کاشت 20 هزار اصله نهال استاندارد در باغ ملک آباد به اجرا در می‌آید.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، مرتضی اسدی‌فر اظهارداشت: قسمت عمده‌ای از نهال تولید شده در طرح جایگزینی نهال جدید به جای درختان فرسوده و قدیمی در سطح باغات در حال اجرا است و در پایان سال جاری حداقل 20 هزار اصله نهال مرغوب کاشته می‎شود.

وی عنوان کرد: طرح اصلاح نهالستان، از سال گذشته در سطح یک هکتار احداث شده، که نگرش اصلی به استفاده از ارقام پر محصول است.

وی در خصوص طرح اصلاح باغات افزود: در این طرح که در سطح کل باغات موسسه در حال اجرا است، درختان میوه باغات به لحاظ علمی از کودهای آلی و شیمیایی به منظور افزایش سرسبزی و باردهی مورد تغذیه اصولی قرار گرفته و علاوه بر تغذیه درختان در فصل پائیز و زمستان، هرس زمستانه نیز به منظور فرم‌دهی و افزایش محصول توسط افراد خبره انجام می‌شود.

مدیرعامل موسسه باغات آستان قدس رضوی در رابطه با فعالیت‌های صورت گرفته در اراضی سایر باغات در این موسسه گفت: برنامه صیفی‌کاری در سطح 10 هکتار است، که به منظور تامین بخشی از نیازهای مهمانسرای حرم مطهر(ع) بوده که این محصولات از نظر کیفیت و نداشتن آلودگی در حد محصولات ارگانیک است.

اسدی‌فر افزود: طی دو سال اخیر 400 هکتار از اراضی با هزینه‌ای بالغ بر 13 میلیارد ریال به سیستم آبیاری قطره‌ای و بارانی به منظور جلوگیری از هدر رفت و پرت آب‌های استحصالی در سطح باغات تجهیز شد./ج1


برچسب ها: مشهد ، استاندارد ، اراضی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.