استاندار گلستان گفت: در 11 ماه امسال، معادل 242 ميليون دلار کالاي غيرنفتي استان به خارج کشور صادر شد که از نظر ارزشي 37 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گرگان مهندس "جواد قناعت" ، وزن کالاهاي صادراتي استان را 600 هزار تن ذکر کرد و افزود: صدور اين ميزان کالا از نظر وزني 148 درصد افزايش داشته است.
وي با تقدير از تمامي دست اندرکاران امر صادرات استان گلستان گفت: با وجود تلاش دشمنان و تحريم هاي صورت گرفته، با همت و تلاش مسوولان و صادرکنندگان شاهد اين رشد در صادرات استان بوده ايم.
استاندار گلستان هم چنين در باره روابط تجاري استان با کشور قزاقستان گفت: با توجه به مشترکات فيمابين و نگاه مقامات عالي رتبه اين کشور به گلستان، فرصت بسيار مغتنمي براي استان فراهم شده تا روابط تجاري خود را به صورت گسترده توسعه دهد.
مهندس قناعت احداث و تکميل خط آهن بين جمهوري اسلامي ايران و کشور قزاقستان را که در آينده اي نزديک به بهره برداري مي رسد، از جمله مزيت هاي مهم تعامل با اين کشور بيان کرد.
وي در باره برگزاري نمايشگاه در کشور قزاقستان نيز از کليه مسوولان دستگاه هاي اجرايي و تشکل هاي بخش خصوصي خواست تا از اين فرصت به شايستگي استفاده کرده و قدرتمند، تاثيرگذار و باانگيزه در برگزاري هر چه باشکوه تر اين نمايشگاه تلاش کنند./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.