مدیرجهادکشاورزی شهرستان کرمانشاه سطح زير كشت كلزا در شهرستان را 719 هكتار عنوان کرد و گفت: پیش بینی می شود در سال زراعی جاری در صورت مساعد بودن شرایط جوی، تا پایان فصل برداشت حدود 1750 تن دانه روغنی کلزا از مزارع شهرستان برداشت شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

رضا زارعی گفت: سطح زير كشتکلزا در این شهرستان در سال زراعی گذشته حدود 550 هكتار بوده كه از اين سطح 1210 تن دانه روغني كلزا برداشت شد. ويمتوسطعملكرد كلزا در هر هكتار را5/2 تن و متوسط عملكرد شهرستان را2200 كيلوگرم اعلام کرد.

زارعی در باره دانه روغنی کلزا افزود: کلزا به عنوان یک گیاه مناسب روغنی برای کشت در شرایط آب و هوایی استان مورد توجه قرار گرفته و با توجه به شرایط دما و رطوبت، کاشت پاییزه این گیاه دراین شهرستان به راحتی امکان‌پذیر است و این محصول با داشتن ریشه‌های عمیق و راست خود قادر به شکستن لایه‌های نفوذ ناپذیر خاک بوده و سبب افزایش عمق خاک زراعی می‌شود.

زارعی افزود: تامین دستگاه‌های کاشت و برداشت و توزیع نهاده های کشاورزی لازم، بکارگیری کارشناسان ناظر و نظارت آنها بر عملیات کاشت وداشت از جمله خدمات مهم ارائه شده به کشاورزاناین شهرستان می باشد.کاشت، داشت و برداشت این محصول در شهرستان به صورت مکانیزه انجام می‌شود./ب

برچسب ها: کرمانشاه ، اراضی ، کلزا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.