معاون اول رئيس جمهور با بيان اينکه استان هرمزگان از ظرفيت هاي بي نظيري برخوردار است، گفت:دولت مصمم است وضعيت سواحل اين استان را بهبود بخشيده و زمينه رشد و توسعه در اين منطقه را فراهم کند .

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمدرضا رحيمي شامگاه دوشنبه در جلسه کارگروه توسعه زير بنايي سواحل درياي عمان که در بندر عباس برگزار شد ، گفت: يکي از اهداف مهم اين کارگروه جلب توجه مسئولين به اهميت توسعه سواحل و نقش آن در رشد اقتصادي است.

معاون اول رئيس جمهور افزود : در بيشتر کشورها توجه فراواني به سواحل شده است اما در ايران آن طور که بايد عمران و آباداني به سواحل راه پيدا نکرده و از ظرفيت هاي اين بخش مهم بهره برداري نشده است . ‌دولت با جديت تلاش مي کند کوتاهي هاي گذشته را جبران کند تا به زودي شاهد تحول و ترقي در بخش سواحل باشيم .

رحیمی با تاکيد بر لزوم سرمايه گذاري در استان هرمزگان تصريح کرد: بايد توجه خود را در سرمايه گذاري هاي کلان در هرمزگان متمرکز کنيم و با توسعه صنايع در اين استان ، هرمزگان را به قطب صنعتي کشور تبديل نماييم.

وي همچنين با تاکيد بر اينکه تلاشها و اقدامات نيروي دريايي ارتش در استان هرمزگان در راستاي افزايش رفاه و آسايش مردم است، افزود : احداث جاده ، توسعه فرودگاه و بنادر از اقداماتي هستند که منجر به فراهم شدن زمينه هاي پيشرفت و آسايش و رفاه مردم مي شود .

معاون اول رئيس جمهور با بيان اينکه بايد براي عمران و آباداني شهرستان جاسک تلاش شود، خاطر نشان کرد: يکي از عوامل پيشرفت در اين شهرستان راه اندازي پروازهاي مسافربري در فرودگاه جاسک است که اميدواريم وزارت راه و شهرسازي به سرعت در اين خصوص برنامه ريزي و پروازهاي مسافربري را در اين فرودگاه برقرار کند .

رحيمي تامين برق و آب شرب در استان را از برنامه هاي مهم دولت برشمرد و گفت : برخي نقاط هرمزگان با مشکل آب شرب و کمبود برق مواجه هستند که مسئولين استان و وزارت نيرو بايد در اين خصوص اقدام کند .

در اين جلسه که وزراي نيرو ، راه و شهرسازي ،‌نفت ، دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح ، فرمانده نيروي دريايي ارتش و شماري از مسئولين استان نيز حضور داشتند ، استاندار هرمزگان به تشريح وضعيت کلي استان و مشکلات موجود پرداخت و پيشنهادات خود را مطرح نمود .

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح نيز در اين نشست گزارشي از جلسات گذشته کارگروه و تصميمات اتخاذ شده ارايه کرد و پيشنهاداتي را در خصوص استان هرمزگان بيان کرد .

در ادامه اين جلسه موضوعات مختلفي در حوزه توسعه سواحل ، آبرساني و برق رساني ، برنامه ها و طرح هاي وزارت نفت و پروژه هاي راه و احداث جاده مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و تصميمات ويژه اي براي پيشرفت و تحول استان اتخاذ شد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار