در پانصد و سي و چهارمين جلسه شوراي شهر چه گذشت:

کاشت 10 درخت هم، جای یک درخت کنده شده را جبران نمی کند/ پيشنهاد بودجه به زنان سرپرست خانوار

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به روز درختکاری گفت: حتی اگر 10 درخت هم جای یک درخت کنده شده بکاریم باز هم جبران نمی شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، چمران امروز در نطق پیش از دستور جلسه در خصوص موضوع درختکاری گفت: سازمان جنگل ها و مراتع تهران امیدواریم که بتواند در خصوص درختکاری کارهای خوبی انجام دهد.

وی افزود: سازمان پارک ها باید کمربند سبز تهران را به جای خوبی برساند که ما شاهد کمربند سبز در اطراف تهران باشیم.

وی با اشاره به شرایط سخت آلودگی هوا در تهران اظهار داشت: نیاز است که پیش از پیش در زمینه درختکاری بیشتر تلاش شود.

* متروی مولوی – ولیعصر نشست نکرده، لوله آب شکسته

همچنین رئیس شورای شهر تهران در خصوص اتفاق دیشب که در خبرگزاری ها علت این موضوع با عناوین مختلف مطرح شده گفت: متروی مولوی به ولیعصر نشست نکرده بلکه لوله آبی که در پیاده راه بوده شکسته شده و آب در آن حوالی جمع شده است.
وی با اشاره به اینکه از دیشب نیروهای امدادی و آتش نشانی کمک کردند که آب بسته شود گفت: در خبرگزاری ها اعلام شده بود که یکی از کارگران سقوط کرده اما تا کنون نیروهای امدادی کسی را پیدا نکردند که امیدواریم چنین اتفاقی نیافتاده باشد.

*در موضوع احیای باغات به آنچه که می خواستیم نرسیدیم


رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران گفت: در گذشته مصوبه ای داشتیم که باغات تهران احیا شود اما متأسفانه به آن چه می خواستیم نرسیدیم. 
شکیب با اشاره به روز درختکاری اظهار داشت: شهر تهران با ساخت و سازهایی که در آن صورت گرفته تبدیل به کارگاه شده که باید برای احیای فضای سبز چاره ای اندیشید. 
وی با اشاره به اینکه در ساخت و ساز ها 100 درصد زمین خاکبرداری می شود گفت: درخت های زیادی که قدمت دیرینه دارند در همین خاک برداری ها از بین می روند. 
شکیب با بیان اینکه رئیس سازمان پارک ها را هفته آینده به شورای شهر دعوت کنیم تا در این خصوص به شورای شهرگزارش دهد عنوان کرد: در شهر تهران برای جابه جایی درخت ها خیلی راحت اجازه داده می شود. 
وی افزود: برای احیای باغات و اجرا شدن این مصوبه باید یک کمیته بازنگری تشکیل دهیم.

*از بودجه چند میلیارد تومانی مقداری را هم به زنان سرپرست خانوار اختصاص دهید

عضو شورای شهر تهران با انتقاد به لایحه پیشنهادی شهرداری مبنی بر اینکه اموال اسقاط شده و مستهلک به زنان سرپرست خانوار داده شود گفت: این در شان این قشر نیست که اموال اسقاط شده را به آنها بدهیم و پیشنهاد من این است که از بودجه چند میلیارد تومانی مقداری را به این قشر اختصاص دهیم. 
 کاشانی  با انتقاد از لایحه ای که اموال اسقاط شده و مستهلک به قشر زنان سرپرست خانوار داده شود ،گفت: این اموال را شهرداری به فروش برساند و با بودجه ای که در نظر گرفته می شود اضافه کند و به این قشر داده شود. 
وی با اشاره به اینکه باید در این موضوعات کرامت انسانی را در نظر بگیریم افزود: مطرح کردن چنین لایحه ای در شان این قشر نیست و باید از بودجه چند میلیارد تومانی مقداری را صرف این قشر کنیم. 
عضو کمیسیون اجتماعی فرهنگی شورای شهر تهران در خصوص این موضوع گفت: این لایحه باید به شهرداری سپرده شود و شهردار خودش در این خصوص تصمیم گیری کند. 
وی افزود: مطرح کردن این موضوع در جلسه علنی صحیح نیست.

همچنین شکیب رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه صحبت های کاشانی را تأیید می کنم اظهار داشت: این لایحه را به شهرداری برگردانیم و به شهرداری اجازه دهیم تا وسایل مازاد را به فروش رساند و پول آن را برای این قشر در نظر بگیرد.

برچسب ها: مترو ، مولوی ، ولیعصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار