صندوق كودكان ملل متحد (يونيسف) نهاد وابسته به سازمان ملل متحد از نقض حقوق كودكان بازداشت شده در مصر خبر داده و اين مسئله را "غير قابل قبول" خوانده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اهرام آنلاين، يونيسف در ادامه اظهار داشته از دولت مصر خواسته تا هر چه سريع تر و بصورت "فوري" مي بايستي به اين وضعيت رسيدگي شود. "فيليپ دوامل" نماينده يونيسف در مصر در مصاحبه با پايگاه خبري "اهرام انلاين" نسبت به نقض حقوق كودكان بازداشت شده در جريان درگيري ميان پليس و معترضين در مصر بشدت ابراز نگراني نموده است.

پيش تر نيز برخي از سازمان حقوق بشري نسبت به افزايش روند بازداشت كودكان و نوجوانان در جريان درگيري هاي اخير در مصر توسط نيورهاي امنيتي و پليس آن كشور و اعمال شكنجه عليه آنان انتقاد كرده بودند. نماينده يونيسف در ادامه نسبت به اعمال خشونت فيزيكي عليه كودكان بازداشت شده و انكار اين مسئله از سوي مقامات دولتي مصري انتقاد كرده است. اين مقام در ادامه خاطر نشان ساخته كه "در حال حاضر قانون مرتبط با حقوق كودكان مصوب سال 2008 ميلادي از سوي دولت اجرا نمي شود. اخباري كه در اين باره منتشر شده اند نگراني هاي ما را افزايش داده است."

نماينده يونيسف در مصر افزوده است "هيچ دليلي وجود ندارد كه اين روند متوقف نشود. دولت مصر بر سر كار است. مجلس آن كشور نيز به كار خود مشغول است پس بايستي قوانين مرتبط را از تصويب بگذراند. اين اقدام بايستي هر چه سريع تر انجام شود. هيچ كسي فراتر از قانون نيست و در صورتيكه كودكان مورد حمله واقع شوند قانون مي بايستي مرجع نهايي براي تصميم گيري باشد. آزار كودكان غير قابل قبول است . نبايستي براحتي از كنار اين مسئله گذشت."

برچسب ها: یونیسف ، کودکان ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار