نمايشگاه خودروي ژنو امروز سه شنبه در حالي آغاز به کار مي کند که دورنماي از سرگيري فروش خودرو در اروپا در شرايط فعلي تاريک است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ، هشتاد و سومين نمايشگاه خودروي ژنو در دو روز نخست خود ميزبان مطبوعات خواهد بود و بعد از آن براي بازديد عموم آزاد است.
اين نمايشگاه امسال نيز همچون سال پيش تحت تاثير بحران بازار خودروي اروپا قرار خواهد داشت. سال 2012 ميلادي با فروش تنها دوازده ميليون دستگاه خودروي دست اول  در اروپا سال سياهي براي خودروسازان بود که کمترين فروش را از سال 1995 تا کنون تجربه کردند.
سقوط آزاد فروش خودرو در اروپا در سال جاري ميلادي نيز ادامه دارد. در ماه فوريه  شمار خودروهاي شماره گذاري شده جديد در فرانسه با دوازده و يک دهم درصد کاهش ، در ايتاليا با هفده و چهار دهم درصد کاهش و در اسپانيا با نه و هشت دهم درصد کاهش همراه بود.
حتي در آلمان که بزرگترين بازار خودرو در غرب اروپا به شمار مي آيد و در سال 2012 به خوبي توانست در برابر کاهش فروش مقاومت کند ميزان فروش خودرو در ماه فوريه 2013 ميلادي ده و نيم درصد کاهش يافت.
شرکت خودروسازي تويوتاي ژاپن نيز نسبت به تحولات فروش در اروپا بدبين است و پيش بيني مي شود ميزان فروش اين شرکت در اروپا بين سه تا پنج درصد کاهش يابد.
بسياري از شرکت هاي خودروسازي مي کوشند در فعاليت هاي خود در اروپا تجديد نظر کنند و اين اصلاحات همگي در جهت کاهش توليد است.
شرکت خودروسازي پژو سيتروئن فرانسه در نظر دارد در سال 2014 ميلادي کارخانه خود را در اولني واقع در منطقه پاريس تعطيل کند.
شرکت هاي خودروسازي فورد و جنرال موتورز آمريکا نيز سال گذشته ميلياردها دلار در اروپا زيان کردند و در همين راستا فورد تصميم گرفت  سايت هاي خود در بلژيک و انگليس را تعطيل کند. جنرال موتورز نيز در نظر دارد کارخانه هاي خود را در آلمان تعطيل کند.
فولکس واگن آلمان هر چند در اروپا دچار مشکل است اما به يمن فروشش در خارج از اروپا و دوازده نوع خودرويي که ارائه مي دهد توانست در سال 2012 به رکورد بيست و دو ميليارد يورويي سود دست يابد. نمونه جديد گلف هاي توليدي فولکس واگن ديروز دوشنبه عنوان خودروي سال را از آن خود کرد.







برچسب ها: بین الملل ، خودرو ، ژنو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار